Grycan rozmawia o współpracy z sieciami dyskontowymi

www.portalspozywczy.pl 20 marca 2015 16:51

Jak dowiedział się serwis portalspozywczy.pl, lody Grycan, produkowane przez spółkę Lodziarnie Firmowe kontrolowaną przez rodzinę Grycanów, mogą w przyszłości trafić do sieci dyskontowych w Polsce. Marka jak dotąd poza jednym, krótkim epizodem nie była dostępna w dyskontach. Ewentualne wejście do Biedronki, Lidla, Netto czy Aldiego szybko rozwijającej się polskiej marki lodów mogłoby mocno namieszać na rynku.

- Rozmawiamy z sieciami dyskontowymi o możliwych formach współpracy. Z naszej strony stawiamy jeden warunek: nasza strategia zakłada długotrwały rozwój marki Grycan. Jeżeli konstrukcja współpracy z siecią dyskontową będzie to uwzględniać i obie strony uznają taką konstrukcję za korzystną, to my jesteśmy absolutnie otwarci i zainteresowani podjęciem takiej współpracy - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Marcin Snopkowski, dyrektor generalny spółki Lodziarnie Firmowe.

Ewentualne pojawienie się marki Grycan w dyskontach wpisywałoby się w kurs obrany w ostatnim czasie przez sieci handlowe działające w tym formacie. W obliczu zahamowania tempa wzrostu, a w niektórych przypadkach nawet wystąpienia spadków sprzedaży like-for-like, starają się one aktualnie zwiększyć wartość koszyka sprzedaży m.in. poprzez przyciągnięcie klienta o większych wymaganiach, z zasobniejszym portfelem, gotowego do kupna artykułów premium. Widać to m.in. w działaniach Biedronki, która rozszerza swój asortyment z 1 tys. SKU o kilkaset nowych produktów, a w ostatnim czasie wprowadziła markę własna w segmencie premium (La Speciale).

Producent marki Grycan w żadnym wypadku nie jest jednak zainteresowany produkcją private label dla sieci handlowych. - W taki sam sposób traktujemy wszystkie sieci handlowe, również te międzynarodowe. Wszystkim detalistom zainteresowanym współpracą od razu na początku rozmów komunikujemy, że nie będziemy rozmawiać o marce własnej - tłumaczy Snopkowski.

Współpraca Lodziarni Firmowych z Biedronką czy Lidlem musiałaby więc dotyczyć sprzedaży produktów pod marką Grycan. Producent lodów deklaruje, że nie jest gotowy na jakiekolwiek kompromisy, jeżeli chodzi o jakość produktów. Prawie wszystko sprowadza się więc do tego, czy firmie i dyskontowym sieciom uda się porozumieć w aspekcie cenowym. Wiele zależy też od tego, czy podjęta współpraca obowiązywałaby na stałe.

- Akcje in-outowe są zawsze możliwe, natomiast długoterminowa praca z klientami na samych in-outach nie jest przedmiotem naszego zainteresowania. Firma musi uwzględniać w swoich długoterminowych planach i inwestycjach partnerską współpracę, która nie może działać na zasadzie rollercoastera: dziś jest, a jutro jej nie ma. Sieci dyskontowe to zbyt duży klienci, którzy z punktu widzenia naszych długotrwałych planów inwestycyjnych mocno by namieszali - komentuje Snopkowski.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane