Haitong: Podatek obrotowy za 2016 r. w przypadku LPP wyniesie 71 mln zł

Autor: Konrad Księżopolski, szef działu analiz, Haitong Bank 26 listopada 2015 10:41

W raporcie z 25 listopada dotyczącym polskich sieci handlowych Haitong Bank informuje, że choć wskaźniki dotyczące konsumpcji i makroekonomiczne w większości krajów Europy Środkowej i Wschodniej są dość zadowalające, to w 2015 roku LPP i CCC odnotowały nieciekawe wyniki miesięczne i kwartalne.

Po części przypisuje się to kwestiom niecyklicznym, takim jak kursy walut (silny USD, słabe RUB i UAH) lub niekorzystnym warunkom pogodowym (ciepła i sucha jesień). Główne przyczyny leżą jednak w głębszych i ważniejszych czynnikach, które stopniowo zmieniają nawyki konsumentów. Wśród tych czynników analitycy dostrzegają zmniejszenie ruchu w centrach handlowych powodowane przez trend na inteligentnych zakupów tzw. smart-shopping, o którym świadczy rosnące znaczenie e-handlu, centrów outletowych i sklepów dyskontowych. Na dodatek, rynki zarówno odzieży, jak i obuwia są nasycone (co napędza kanibalizację) i rozdrobnione (dotyczy to znacznie bardziej rynku odzieży), co wzmaga presję konkurencyjną na ceny (obserwowaną ostatnio, kiedy przecena w Zarze wpłynęła na sprzedaż LPP). Chociaż LPP i CCC mają ambitne plany rozwoju, analitycy uważają że ich wskaźniki sprzedaży LFL pozostają raczej słabe – nisko jednocyfrowe. Haitong Bank preferuje CCC w porównaniu z LPP, przede wszystkim dzięki niedawnemu przejęciu eobuwie.pl, które pozwoli monetyzować rosnącą siłę e-handlu. Analitycy sprzedają LPP ponieważ uważają, że większość z wymienionych wyżej problemów będzie miała niekorzystny wpływ na LPP i zahamuje wyniki spółki w krótkim/średnim okresie.   

CCC  

W raporcie z 25 listopada Haitong Bank podnosi rekomendację dla CCC na KUPUJ z Neutralnej i cenę docelową akcji spółki do 180,2 PLN ze 140 PLN. Analitycy podnoszą cenę docelową po uwzględnieniu przejęcia eobuwie.pl, które zdaniem Haitong Bank dodaje 25,2 PLN na akcję CCC. Haitong Bank uwzględnia również podatek od sieci handlowych, który obniża cenę docelową akcji o 10,5 PLN/akcję. Dzięki eobuwie.pl, CCC może bronić swojej tradycyjnej obecności w handlu detalicznym i zarabiać na e-handlu, co stanowi odpowiedź na zmieniające się zwyczaje zakupowe konsumentów. Dodatkowo, koncepcja eobuwie.pl, polegająca na sprzedaży wielu marek, poszerza portfolio produktowe CCC, jednocześnie nie prowadząc do kanibalizacji własnych linii produktowych spółki. Analitycy Haitong Bank uważają, że posiadając własną sieć sklepów i platformę e-commerce, CCC może lepiej wykorzystać efekt ROPO (sprawdzenie oferty w internecie i zakup w sklepie tradycyjnym – Research online purchase offline), a także odwróconego ROPO (szukanie w tradycyjnej sieci a kupowanie w internecie – reserach offline purchase online). Według raportu, zarząd CCC jest zbyt optymistycznie nastawiony do wyników swojej ekspansji w Niemczech i Austrii. Analitycy uważają, że rynek aktualnie zbyt nisko szacuje potencjał eobuwie.pl i jego wpływ na profil wzrostu CCC.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11056

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane