REKLAMA
REKLAMA

Handel detaliczny narażony na cyberkradzieże

Autor: www.dlahandlu.pl 21 listopada 2013 14:47

Branża handlu detalicznego jest jedną z trzech głównych gałęzi przemysłu w największym stopniu narażonych na działania cyberprzestępców. Bezpieczne zakupy są wciąż możliwe dzięki odpowiedniemu planowaniu i technologiom.

REKLAMA
Ze względu na wszechobecność kart płatniczych, stosunkowo niski poziom zabezpieczeń oraz liczbę dostępnych możliwości ataku, naruszenia bezpieczeństwa w sklepach detalicznych i punktach usługowych są powszechne, a ich liczba stale rośnie. Sytuację pogarsza coraz popularniejsze wykorzystanie urządzeń mobilnych i technologii bezprzewodowych na potrzeby komunikacji bliskiego zasięgu. Mowa tu głównie o zbliżeniowych transakcjach bezgotówkowych.

- Najwięcej przypadków cyberkradzieży w sektorze detalicznym notuje się w USA. Te najbardziej spektakularne dotyczą firm TJX (właściciela sklepów T.K. MAXX), sieci restauracji fast food Subway czy Barnes & Noble, jednego z największych sklepów internetowych na świecie. Naruszenie bezpieczeństwa sieci bezprzewodowych w wyżej wymienionych sklepach, włączając w to systemy punktów sprzedaży (POS) oraz czytniki kart kredytowych, spowodowało zagrożenie dla posiadaczy kart kredytowych. Stworzyło również olbrzymie ryzyko utraty informacji umożliwiających osobistą identyfikację pracowników oraz przyniosło olbrzymie straty finansowe dla sprzedawców - mówi Mariusz Rzepka, Fortinet Territory Manager na Polskę, Białoruś i Ukrainę.

- W ramach zaawansowanej strategii bezpieczeństwa, przedsiębiorstwa detaliczne powinny zastanowić się nad swoimi możliwościami w zakresie wdrożenia rozwiązań dla zabezpieczenia sieci, które będą wszechstronne oraz ekonomiczne. Aby zmierzyć się ze współczesnym problemem skomplikowanych zabezpieczeń w sklepach, należy uwzględnić następujące elementy: wysoką wydajność w celu poprawy obsługi klienta, kompleksową ochronę dla sklepowych sieci bezprzewodowych, migrację w stronę sieci publicznych w celu obniżenia kosztów, wprowadzenie innowacyjnych usług w sklepie oraz zgodność z PCI-DSS - jako że w wewnętrznych sieciach sklepowych dokonywane są transakcje kartami płatniczymi, należy spełnić wymagania w zakresie zgodności ze standardem PCI. Monitoring zabezpieczeń i wykrywanie nieautoryzowanych działań to wyraźne wymogi tego standardu. To bardzo ważne, aby sprzedawcy byli w stanie analizować zachowanie użytkowników i urządzeń w wewnętrznej sieci sklepowej oraz reagować na wszelkie zagrożenia. Funkcje rejestrowania zdarzeń, analizy i raportowania są niezbędne do umożliwienia przedsiębiorstwom wykazania zgodności z PCI DSS oraz innymi regulacjami - dodaje Mariusz Rzepka.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13520

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA