Handel FMCG online - warto podawać klientowi rzetelne informacje

Autor: Artykuł sponosorowany dostarczony przez firmę Brandbank 29 kwietnia 2013 12:35

Świadomość polskich konsumentów zwiększa się w szybkim tempie z roku na rok. Dzisiejszych 20 i 30-latków dziwi, że kiedyś nie było pełnego wyboru wśród produktów różnych marek i brakowało swobodnego dostępu do pełnej informacji o produkcie przed podjęciem decyzji o jego zakupie. Dziś producenci są prawnie zobligowani do podawania pełnego składu swoich produktów i w stacjonarnym sklepie każdy, kto chce może dowiedzieć się wszystkich niezbędnych konkretów z etykiety i podjąć świadomą decyzję, który artykuł wrzucić do koszyka. Czy tak samo łatwo jest podczas robienia zakupów online? Niestety tutaj sprawa ma się o wiele gorzej, co dziwi, gdyż z raportów wynika, że łączna wartość e-zakupów rośnie w naszym kraju o 30 proc. w skali roku.

Istniejące na rynku sklepy online wciąż nie są dopasowane do Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności. E-sklepy już za nieco ponad rok będą prawnie zobowiązane do przedstawienia pełnych i szczegółowych informacji o produkcie sprzedawanym za pośrednictwem Sieci. Badania wskazują jednoznacznie, że zdawkowe dane lub ich brak stanowią jedną z głównych przyczyn niezadowolenia konsumentów przy dokonywaniu zakupów online. Jest to szczególnie istotne w przypadku produktów spożywczych - podawanie szczegółowego składu, wartości odżywczych, informacji o alergenach etc., jest niezwykle istotne przy podejmowaniu świadomego wyboru o zakupie. Najlepiej w tej kwestii radzi sobie e-sklep spożywczy generujący bardzo wysoką codzienną liczbę odwiedzin, czyli Tesco Ezakupy. Internetowy sklep sieci Tesco, jako jeden z nielicznych na polskim rynku, podaje pełne dane produktowe, szczegółowy skład, wyróżnia alergeny i wartości odżywcze, czyli niezbędne informacje wymagane przez rozporządzenie UE. Wdrażanie tego standardu od samego otwarcia e-sklepu świadczy o uczciwym podejściu do konsumenta, podczas gdy w większości pozostałych sklepów internetowych trzeba kupować produkty bez znajomości ich istotnych danych, co jest problemem np. dla alergików, kobiet w ciąży i matek z dziećmi, które stanowią bardzo liczną grupę wsród robiących w Polsce zakupy online. Ponadto wysoka jakość informacji produktowej zmniejsza ilość zwrotów i reklamacji, zwiększa świadomość kosnumencką oraz wpływa na lepsze postrzeganie marki. Ścisła współpraca Tesco z firmą Brandbank, która tworzy i dystrybuuje cyfrowe dane produktowe, pomaga zwiększyć zaufanie do zakupów artykułów spożywczych przez Internet, o czym świadczą rosnące z tygodnia na tydzień wyniki sprzedaży online tejże sieci.

Wymogi, jakie stawia Unia Europejska, mają ściśle obowiązywać od przyszłego roku, lecz już teraz, aby umożliwić konsumentom wygodne zakupy w Sieci, należy zadbać o wysokiej jakości informacje o sprzedawanych produktach. Licząca już ponad 250 000 produktów Biblioteka produktowa Brandbank jest dostępna dla każdego detalisty i hurtownika w Polsce i Europie, który zechce z niej korzystać. Niestety większość z 250 polskich e-sklepów nie podaje danych o składzie artykułów żywnościowych wcale lub podaje niepełne. Kilka wyjątków takich, jak Tesco Ezakupy potwierdza tylko tę regułę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane