PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Handel FMCG online - warto podawać klientowi rzetelne informacje

Autor: Artykuł sponosorowany dostarczony przez firmę Brandbank 29 kwietnia 2013 12:35

Świadomość polskich konsumentów zwiększa się w szybkim tempie z roku na rok. Dzisiejszych 20 i 30-latków dziwi, że kiedyś nie było pełnego wyboru wśród produktów różnych marek i brakowało swobodnego dostępu do pełnej informacji o produkcie przed podjęciem decyzji o jego zakupie. Dziś producenci są prawnie zobligowani do podawania pełnego składu swoich produktów i w stacjonarnym sklepie każdy, kto chce może dowiedzieć się wszystkich niezbędnych konkretów z etykiety i podjąć świadomą decyzję, który artykuł wrzucić do koszyka. Czy tak samo łatwo jest podczas robienia zakupów online? Niestety tutaj sprawa ma się o wiele gorzej, co dziwi, gdyż z raportów wynika, że łączna wartość e-zakupów rośnie w naszym kraju o 30 proc. w skali roku.

Istniejące na rynku sklepy online wciąż nie są dopasowane do Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności. E-sklepy już za nieco ponad rok będą prawnie zobowiązane do przedstawienia pełnych i szczegółowych informacji o produkcie sprzedawanym za pośrednictwem Sieci. Badania wskazują jednoznacznie, że zdawkowe dane lub ich brak stanowią jedną z głównych przyczyn niezadowolenia konsumentów przy dokonywaniu zakupów online. Jest to szczególnie istotne w przypadku produktów spożywczych - podawanie szczegółowego składu, wartości odżywczych, informacji o alergenach etc., jest niezwykle istotne przy podejmowaniu świadomego wyboru o zakupie. Najlepiej w tej kwestii radzi sobie e-sklep spożywczy generujący bardzo wysoką codzienną liczbę odwiedzin, czyli Tesco Ezakupy. Internetowy sklep sieci Tesco, jako jeden z nielicznych na polskim rynku, podaje pełne dane produktowe, szczegółowy skład, wyróżnia alergeny i wartości odżywcze, czyli niezbędne informacje wymagane przez rozporządzenie UE. Wdrażanie tego standardu od samego otwarcia e-sklepu świadczy o uczciwym podejściu do konsumenta, podczas gdy w większości pozostałych sklepów internetowych trzeba kupować produkty bez znajomości ich istotnych danych, co jest problemem np. dla alergików, kobiet w ciąży i matek z dziećmi, które stanowią bardzo liczną grupę wsród robiących w Polsce zakupy online. Ponadto wysoka jakość informacji produktowej zmniejsza ilość zwrotów i reklamacji, zwiększa świadomość kosnumencką oraz wpływa na lepsze postrzeganie marki. Ścisła współpraca Tesco z firmą Brandbank, która tworzy i dystrybuuje cyfrowe dane produktowe, pomaga zwiększyć zaufanie do zakupów artykułów spożywczych przez Internet, o czym świadczą rosnące z tygodnia na tydzień wyniki sprzedaży online tejże sieci.

Wymogi, jakie stawia Unia Europejska, mają ściśle obowiązywać od przyszłego roku, lecz już teraz, aby umożliwić konsumentom wygodne zakupy w Sieci, należy zadbać o wysokiej jakości informacje o sprzedawanych produktach. Licząca już ponad 250 000 produktów Biblioteka produktowa Brandbank jest dostępna dla każdego detalisty i hurtownika w Polsce i Europie, który zechce z niej korzystać. Niestety większość z 250 polskich e-sklepów nie podaje danych o składzie artykułów żywnościowych wcale lub podaje niepełne. Kilka wyjątków takich, jak Tesco Ezakupy potwierdza tylko tę regułę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11609

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane