PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Handel i branża FMCG z największym wpływem na rynek reklamy

Autor: wirtualnemedia.pl 3 marca 2015 10:22

- W 2015 roku najszybciej rosnąć będzie reklama w internecie, pozytywnie na dynamikę rynku wpływać będzie także reklama telewizyjna i radiowa, neutralnie zaś reklama zewnętrzna. Spodziewamy się dalszych spadków w reklamie prasowej - prognozuje na łamach portalu wirtuanemedia.pl Piotr Piętka ze Starcom MediaVest Group.

REKLAMA
- Jak wielokrotnie podkreślaliśmy w 2014 roku największy wpływ na rynek reklamy wywierała wysokość budżetów sektorów FMCG i handel. W naszym odczuciu podobnie będzie się kształtować sytuacja w 2015 roku. Branża handlowa spodziewa się umiarkowanego wzrostu sprzedaży dóbr szybkozbywalnych, a także wyższego wzrostu rynku słodyczy. Z tego powodu spodziewamy się poprawy dynamiki wydatków reklamowych sektora żywność. Prawdopodobnie będzie ona mniejsza niż w końcówce 2014 roku, ale w naszej opinii sytuacja będzie się stabilizować. W tegorocznym kalendarzu zabraknie dużych imprez sportowych, które z reguły napędzają wydatki sektora napoje i alkohole, dlatego spodziewamy się niewielkich spadków wydatków w tej kategorii. Pozytywnie na dynamikę może wpływać branża piwna, nie słabnie bowiem moda na browary rzemieślnicze i regionalne - ze strony tych ostatnich spodziewamy się wzmożonej komunikacji - mówi ekspert w rozmowie z wirtualnemedia.pl.

- Jeśli chodzi sektor handlowy wzrostów spodziewamy się szczególnie w segmencie e-commerce. Rozwój handlu w internecie coraz częściej przyczynia się do tego, że duże sklepy internetowe komunikują się z konsumentami za pośrednictwem mediów tradycyjnych, a nie tylko online'u. To działanie dwukierunkowe - duże sieci handlowe istniejące fizycznie przenoszą swoją sprzedaż do kanału online i tam inwestują w reklamę - dodaje Piotr Piętka.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14285

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA