Handel na Facebooku szansą dla mniejszych sklepów

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 12 stycznia 2011 10:25

2011 rok ma być przełomowy także pod względem całkiem nowych technik ułatwiających zakupy w sieci - prognozuje Dziennik Gazeta Prawna.

Dziś rynek sklepów on-line jest mocno rozdrobniony, z przewagą podmiotów bardzo małych i bardzo młodych. Z raportu "E-commerce 2010" wynika, że 1/3 polskich e-sklepów jest obsługiwana przez zaledwie dwie osoby, tylko co dwudziesty funkcjonuje dłużej niż 10 lat, a blisko połowa ma w swojej ofercie do tysiąca produktów. Dwa na trzy sprzedają dodatkowo na aukcjach, a prawie połowa ma swoje tradycyjne punkty w realu - informuje "DGP".

W tym roku na rynku szykują się spore zmiany. Najgorętszy trend dotyczy wykorzystania social commerce, czyli wykorzystanie serwisów takich jak Facebook do promowania sklepów internetowych oraz wprowadzenie prezentacji wideo produktów. Zdaniem ekspertów handel internetowy na Facebooku to trampolina dla małych sklepów lub sklepów rodzinnych, które docierają do określonej niszy, unikalnej i wyraźnie zdefiniowanej grupy odbiorców.

Drugi trend, czyli prezentacje wideo, są już uważane za konieczność mającą zapewnić konsumentom lepszą prezentację oferty - czytamy w dzienniku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11144

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane