REKLAMA
REKLAMA

Handel obawia się niewypłacalności kontrahentów

Autor: dlahandlu.pl 13 października 2016 14:39

Mimo rozkwitu rodzimego eksportu, wiele firm nadal obawia się o swoją przyszłość, która zagrożona jest przede wszystkim przez niewypłacalność kontrahentów. Z najnowszych danych przedstawionych w „Europejskim Raporcie Płatności 2016”, przygotowanym przez Intrum Justitia wynika, że polskim przedsiębiorcom działającym w sektorze sprzedaży hurtowej i detalicznej nieterminowe płatności doskwierają bardziej niż ich europejskim kolegom.

REKLAMA

Wpływają one między innymi na płynność finansową firmy, co w poważnym stopniu utrudnia utrzymanie się przedsiębiorstwa na rynku. Co ciekawe, aż 71 proc. ankietowanych firm uważa, że opóźnienia w płatnościach są celowymi działaniami. Prawie jedna czwarta (23 proc.) respondentów uważa, że przez najbliższe dwanaście miesięcy ryzyko związane z niewypłacalnością dłużników wzrośnie. To więcej niż średnia europejska, która wynosi 15 proc. - Respondenci z Polski przyznają, że nieterminowe płatności mają wpływ na wszystkie obszary działalności firmy. Mimo to, polscy przedsiębiorcy w porównaniu z tymi z Europy rzadziej korzystają z takich zabezpieczeń, jak: faktoring, ubezpieczenie kredytu, gwarancje bankowe czy ubezpieczenia wierzytelności – wyjaśnia Krzysztof Krauze, prezes Intrum Justitia. 

W ubiegłym roku polskie firmy z branży sprzedażowej wypracowały nadwyżkę handlową w wysokości 3,7 mld euro. Jednak potencjał ten może nie zostać wykorzystany przez przedsiębiorstwa, które zmagają się z niewypłacalnością kontrahentów – a to z kolei może przyczynić się do tego, że w przyszłości będziemy częściej importować zamiast eksportować. - Nieterminowe płatności znacząco odbijają się również na liczbie etatów w firmie, a przecież na rozwój przedsiębiorstwa wpływają przede wszystkim jego pracownicy - mówi Krzysztof Krauze. Z danych przedstawionych w „Europejskim Raporcie Płatności 2016” wynika, że 26 proc. przedsiębiorców działających w sektorze sprzedaży hurtowej i detalicznej mogłoby zatrudnić więcej pracowników, gdyby klienci opłacali faktury na czas, a aż 10 proc. ankietowanych zmuszonych było do zmniejszenia zatrudnienia w swoich firmach przez problem z niewypłacalnością klientów - Wielu przedsiębiorców obawia się o możliwość dalszego rozwoju swojej firmy. Szybsze zapłaty za wystawione faktury pozwoliłyby właścicielom przedsiębiorstw na poszerzenie perspektyw, co przyczyniłoby się do rozwoju polskiego handlu – dodaje prezes Intrum Justitia.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4341

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA