Handel obwoźny przegrywa z marketami

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 17 kwietnia 2012 08:36

Handel obwoźny w Polsce przeżywa duże problemy. Winne temu są sieci handlowe, które wkraczają do coraz mniejszych miasteczek i wsi - donosi "Dziennik Gazeta Prawna"


Działalność opartą na handlu obwoźnym prowadzi obecnie około 138 tys. przedsiębiorców. A jeszcze rok temu było ich o 4 tys. więcej - wynika z danych zebranych przez agencję Dun & Bradstreet.

"Za zmniejszanie się liczby punktów handlu obwoźnego w największym stopniu odpowiedzialne są dyskonty, które rozwijają się w niekontrolowany sposób. W efekcie są już takie miejscowości w Polsce, gdzie jeden dyskont przypada na 5 tys. mieszkańców" - zauważa Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.

"Wybór w takich punktach sprzedaży jest też bardzo ograniczony w porównaniu ze sklepami. A klienci stawiają na wygodę, w związku z czym wolą iść w jedno miejsce i kupić więcej" - zauważa Tomasz Starzyk z Dun & Bradstreet.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • staś 2012-04-17 21:23:09

    handel obwożny nie przegrywa z dyskontami,supermarketami czy sklepami a z państwem które podnosząc ceny paliwa i opłat targowych niszczy wszystkich są za mali by wytrzymać ciężar kosztów

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10873

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane