Handel przypomina "grę w trzy kubki"

Autor: Gazeta Wyborcza 29 października 2015 09:12

Co kupuje statystyczny Polak? Pomidory i mięso - łopatkę wieprzową lub ćwiartkę kurczaka. I crocsy, oczywiście w promocji - pisze Gazeta Wyborcza.

Handel przypomina grę w trzy kubki. Niby konsument doskonale widzi, co się dzieje. Ale ostatecznie sklep żongluje kubkami na tyle biegle, aby klient uszczuplił portfel, czy to się mu podoba, czy nie. W grze w trzy kubki na początku ruchy rozgrywającego są powolne, tak aby zachęcić potencjalnych uczestników. Tak samo odwracają uwagę sklepy. Robią to dzięki gazetkom reklamowym.

Za umieszczenie konkretnego produktu w gazetce zwykle płaci jego producent. Toteż np. w gazetkach hipermarketów większość oferty stanowią produkty znanych marek FMCG (dobra szybko zbywalne).

Z kolei dyskonty mniej więcej połowę swoich reklamówek poświęcają na promocję artykułów nieżywnościowych. Promują ubrania sportowe, torby, buty, książki, artykuły motoryzacyjne itp.

Tymczasem dla sklepu takie produkty charakteryzują się wysoką rentownością, są też chętnie kupowane. Po trzecie, sieci promują produkty, którymi chcą się na rynku wyróżnić. To mogą być akcje specjalne (sławetne bitwy o crocsy czy torebki Wittchen), ale głównie są to wyroby marek własnych.

Czytaj więcej w "Gazecie Wyborczej".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8348

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane