REKLAMA
REKLAMA

Handel szacuje straty związane z majówką

Autor: Rzeczpospolita 29 kwietnia 2011 09:03

Majowe święta nie mają dużego wpływu na sprzedaż żywności, bo rozpoczyna się sezon grillowy, więc konsumenci i tak kupują dużo produktów - uważa Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji - podała Rzeczpospolita.

REKLAMA

Z mniejszymi zyskami muszą się liczyć sklepy ze względu na wolne ustawowo 1 i 3 maja. Jak podaje Rzeczpospolita,  od 800 tys. do 1 mln pracujących wzięło dodatkowo wolne dni na przełomie kwietnia i maja. Jednak zdaniem analityków przedłużanie majowego weekendu nie powinno mieć wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej w kwietniu i maju. Według Marii Drozdowicz-Bieć, ekonomistki i prof. SGH, wydłużone weekendy mają wpływ na wskaźniki makro, ale w krótkiej, miesięcznej perspektywie, w skali roku ich znaczenie się niweluje, wtapia w cały rok.

Jednak dla handlu dwa dni świąteczne w miesiącu oznaczają obroty niższe o ok. 1 - 1,5 mld zł.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13514

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA