REKLAMA
REKLAMA

Handel transgraniczny wyzwaniem dla sektora e-commerce

www.portalspozywczy.pl 15 grudnia 2014 16:39

Handel transgraniczny jest popularny wśród 90 proc. e-konsumentów. Oznacza to, że dziewięciu na dziesięciu e-klientów w pewnym momencie dokonało zakupu w kraju innym, niż ich własny - wynika z opublikowanego niedawno raportu "Global Online Shopping Study 2014" przygotowanego przez Pitney Bowes.

REKLAMA
Prawie 40 proc. e-konsumentów z całego świata dokonało przynajmniej raz zakupów online w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii lub Niemczech, trzech czołowych zachodnich rynkach e-commerce. Oznacza to, że małe i średnie przedsiębiorstwa w tych krajach mają przewagę konkurencyjną w stosunku do reszty światowych firm przy sprzedaży swoich produktów lub usług w Internecie.

Badanie pokazuje, że najchętniej za granicami kupują Australijczycy (63 proc. e-konsumentów), potem Kanadyjczycy i Rosjanie (po 54 proc.). Co zaskakuje w raporcie, konsumenci z Azji również często korzystają z zachodnich sklepów online. Udział handlu transgranicznego w poszczególnych krajach azjatyckich przedstawia się następująco: Korea Południowa (21 proc.), Chiny (19 proc.), a potem Indie i Japonia (po 15 proc.).

Według wspomnianego badania, największą barierą dla zakupów w innych krajach są wysokie koszty wysyłki (68 proc. respondentów wskazało tę odpowiedź). Kolejną przeszkodą są wysokie opłaty celne i podatki (58 proc. odpowiedzi) oraz długie terminy dostawy (42 proc. odpowiedzi). Inne czynniki mające znaczenie dla kupujących to brak bezpieczeństwa, ryzyko oszustwa i niewystarczająca ochrona danych - tylko połowa (46 proc.) e-klientów nie obawia się oszustw w trakcie międzynarodowych zakupów.

- Podczas gdy wykorzystanie dronów w dostawie to bardzo odległy w czasie temat, zdecydowanie zbyt mało mówi się o bieżących wyzwaniach logistycznych, jak właśnie handel transgraniczny. Zgodnie z tym, co pokazują statystyki, na rynku jest ogromne zapotrzebowanie na usługi cross-border, które póki co są mało zadowalające dla konsumentów pod względem jakości, szybkości i ceny - komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Zdaniem szefa spółki, może okazać się, że sojusze operatorów logistycznych nie będą wystarczająco skuteczne, aby na dużą skalę oferować tego typu dostawy. Jak tłumaczy, kluczem do sukcesu jest zbudowanie rozległej i funkcjonalnej sieci transgranicznej.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13616

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA