REKLAMA
REKLAMA

Handlowa gwiazdka - zobacz jak zwiększyć sprzedaż w sklepie

Autor: www.dlahandlu.pl 3 grudnia 2012 10:01

Handlowa gwiazdka - zobacz jak zwiększyć sprzedaż w sklepie

Pomimo kryzysu, Polacy nie mają zamiaru zaciskać pasa na święta. Według badań firmy Deloitte, na tegoroczną Gwiazdkę polska rodzina wyda średnio niecałe 1300 złotych, podobnie jak w roku 2011. Tyle samo nie oznacza jednak tak samo. Kupujący będą uważniej i rozsądniej wybierać produkty. To wyzwanie dla sprzedawców i producentów, którzy, aby zachęcić klientów do nabycia asortymentu swojej marki, muszą sięgnąć po określone metody działań. Eksperci Upright Group, specjalizujący się w realizacji projektów z zakresu wsparcia sprzedaży wskazują, jakie kroki należy w tym celu podjąć.

REKLAMA

Przed świętami walka na promocje nabiera szczególnych rumieńców. Producenci prześcigają się w proponowaniu rozwiązań mających na celu przekonanie klientów do wybrania właśnie ich towaru. Cały sklep podporządkowany zostaje przedświątecznej gorączce. Strefy promocyjne w tym okresie zapełnione są przede wszystkim ozdobami świątecznymi, prezentami dla najmłodszych, a także produktami sezonowymi związanymi z zimą i sylwestrem. W tym także czasie pojawia się najwięcej przecen, promocyjnych zestawów produktowych, ciekawych ekspozycji wyróżniających artykuły, a także akcji promocyjnych z udziałem hostess.

Firma wyróżnia kilka aktywności, które warto podjąć, aby wśród bogatej oferty asortymentu wyróżnić swój towar.

Krok 1: zadziałaj na rozsądek klientów
W tym roku ma być przede wszystkim okazyjnie, z tak zwaną wartością dodaną. Na półkach będą królować multipacki - przykładowo dwa produkty w cenie jednego czy drugi za połowę ceny - lub bonusy, np. upominek dołączony do artykułu. Okres przedświąteczny to, jak co roku w związku ze zbliżającym się sylwestrem, czas intensywnej promocji alkoholi i dużych obniżek cen tego produktu. W grudniu ceny win musujących spadają o kilkanaście do nawet kilkudziesięciu procent. Tegoroczne badanie „Monitor Promocji 2012" przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia potwierdziło, że promocje są w dalszym ciągu jednym z najważniejszych czynników wpływających na wzrost sprzedaży artykułów. Szczególnie, gdy są to promocje polegające na obniżeniu ceny. Co czwarty ankietowany Polak sięgnąłby po promowany produkt, nawet jeśli do tej pory go nie używał.
Warto również zatrudnić odpowiednio przygotowane hostessy. Opowiedzą one kupującym o właściwościach produktu, a także pomogą dobrać odpowiedni towar do wymogów i oczekiwań klienta. Jest to kolejny element przekonujący nabywcę o tym, że dokonał dobrego i dopasowanego do jego potrzeb zakupu. Przemysław Olszanowski, Menedżer Działu Promocji w PMT Marketing System (Upright Group) podkreśla, że o zaangażowaniu profesjonalnych hostess zdecydowanie nie można zapomnieć w przypadku promocji na stoiskach alkoholowych, szczególnie przed Gwiazdką. 

  • sebby 2013-11-29 11:41:22

    Kilka prostych i skutecznych sposobach na zwiększenie świątecznej sprzedaży przeczytasz również tu: sebby.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13025

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA