Henkel zarobił w Polsce 187 mln zł, m.in. dzięki wysokomarżowym nowościom

Autor: wyborcza.biz 20 marca 2015 12:07

Konkurencja w handlu i promocyjna presja wpływają na spadek cen kosmetyków i detergentów. Mimo to Henkel zarobił w Polsce w ub.r. 187 mln zł. Przychody ze sprzedaży na całym świecie wyniosły 16,4 mld euro. Z tego po przeliczeniu 2,1 mld zł przypada na Polskę. To wynik o 13,1 proc. wyższy niż w 2013 r. - podała wyborcza.biz.

 Zysk wyniósł natomiast 187 mln zł - aż o 18 proc. więcej niż rok wcześniej. Henkel to koncern sprzedający nie tylko kosmetyki (Syoss, Schwarzkopf) i detergenty (Persil, Pur), ale też chemię budowlaną - tu najważniejsza z punktu widzenia przychodów jest marka Ceresit.

W zeszłym roku firma "skonsumowała" przejęcie od Cussons marki proszków do prania E. To zwiększyło jej obroty. Liderem w proszkach do prania - po raz pierwszy - był w zeszłym roku Persil. Pod względem ilości należy do niego jedna czwarta rynku. W segmencie kosmetyków do włosów i ciała 14,1 proc. sprzedawanych produktów to produkty Henkla - pisze wyborcza.biz.

Konkurencja w handlu sprawia, że klienci kuszeni są coraz bardziej atrakcyjnymi promocjami. O ile cena regularna produktów się nie zmienia, o tyle cena promocyjna jest niższa niż rok wcześniej. Najważniejsze są więc nowe produkty. Zazwyczaj są one droższe, a marża - wyższa.

Więcej w Gazecie Wyborczej
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane