REKLAMA
REKLAMA

Hipermarkety: Bardziej od niskich cen konsumenci cenią jakość produktów i wygodę zakupów

Autor: www.dlahandlu.pl 2 lipca 2013 10:38

Hipermarkety: Bardziej od niskich cen konsumenci cenią jakość produktów i wygodę zakupów

Od swojej ulubionej sieci hipermarketów konsumenci oczekują dużego wyboru produktów, niskich cen, jednak nie wpływających na jakość towarów, dobrze zorganizowanych alejek umożliwiających szybkie zakupy oraz wyraźnie wyeksponowanych cen. Jednocześnie konsumenci hipermarketów odrzucają sieci, w których niskie ceny wiążą się z niską jakością produktów, a także takie, w których ceny nie są transparentne - wynika z polskiej części międzynarodowego badania „Syndicated Price Image Study 2013" firmy ARC Rynek i Opinia i Vocatus.

REKLAMA
Według badania klienci decydując o hipermarkecie pierwszego wyboru kierują się kilkoma czynnikami:

• cena: wysokość cen, jakość produktów odpowiadająca ich cenie, niskie ceny produktów marki własnej, atrakcyjne promocje, ceny zgodne z oczekiwaniami klienta (brak efektu zaskoczenia)
• transparentność: dobrze wyeksponowane ceny, dostępność produktów oferowanych w promocji
• produkty: duży wybór produktów w różnych grupach
• reklama: bardzo dobra oferta w gazetkach promocyjnych
• serwis: łatwość robienia zakupów poprzez odpowiednie zorganizowanie alejek i ruchu w nich

Jednocześnie klienci hipermarketów w ramach badania wskazali czynniki, które mogłyby spowodować, że daną sieć odrzucą jako sieć pierwszego wyboru, m.in. niską jakość tanich produktów, brak pewności co do cen i konieczność ich porównywania, organizacja półek sklepowych uniemożliwiająca zrobienie szybko zakupów.

 - W ramach międzynarodowego badania Syndicated Price Image Study 2013 pytaliśmy klientów, jakie cechy powinna mieć sieć hipermarketów, aby wybrali ją jako sieć pierwszego wyboru, pod warunkiem, że odległość do sklepu byłaby taka sama. Wyniki badania jasno pokazują, że konsumentom wprawdzie zależy na niskich cenach, jednak nie są zainteresowani jednoczesnym obniżeniem jakości produktów. Konsumenci podkreślają, że oczekują dobrze zorganizowanego sklepu, w którym szybko można zrobić zakupy, zaś ceny są dobrze widoczne, zaś polityka cenowa transparentna - mówi Maciej Gliński z ARC Rynek i Opinia.

W ramach badania respondenci oceniali 5 sieci supermarketów: Auchan, Carrefour, Kaufland, Real oraz Tesco. Zdaniem klientów głównym atutem supermarketów Auchan, Real i Kaufland jest duży wybór produktów, Tesco jest doceniane przede wszystkim za godziny otwarcia sklepu, zaś Kaufland za niskie ceny.

 Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia we współpracy z niemiecką firmą badawczą Vocatus, techniką CAWI w dniach 4.03-15.04.2013. Próba N=1047.

  • Maro 2013-07-02 15:50:46

    no i zakupy mogłyby czekać spakowane, by nie stać w długich kolejkach

    Robią to Leclerc i Tesco a także Suppersam

  • Ola 2013-07-02 15:01:39

    Ja jeszcze bym dodała że powinny być w gazetkach na stałe( nawet małymi literami ) ceny takich produktów podstawowych jak mąka,cukier,mleko UHT , mięso. Wazne sadlamnie także bceny ziemniaków,kapusty , ogórków, cytryn ,pomidorów) Te produkty kupuję stale i zaczynam od szukania cen tych wlasnie produktów. To te produkty przyciągają mnie do sklepu. Najbardziej jestem niezadowolona z gazetki Lidla .

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13902

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA