PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Hipermarkety zwiększają powierzchnię gazetki z ofertą FMCG

Autor: ABR SESTA 24 września 2013 09:11

Hipermarkety zwiększają powierzchnię gazetki z ofertą FMCG

Agencja badawcza ABR SESTA dokonała analizy powierzchni gazetek promocyjnych wydawanych przez sieci handlowe w I i II kwartale 2013 roku w porównaniu z adekwatnym okresem w 2012 r. Z badań wynika, że w minionych dwóch kwartałach 153 monitorowane sieci opublikowały razem ponad 3 200 gazetek.

 W celu porównania poszczególnych sieci ABR SESTA wykorzystuje pojęcie gazetek do benchmarku, które obejmują gazetki reprezentatywne dla danej sieci, a wyklucza gazetki regionalne, duplikowane warianty gazetek. Wśród wszystkich sieci dominowały gazetki Makro (136), Carrefour (93), Selgros (78) i Tesco (75). W porównaniu z ub. rokiem nastąpił niewielki wzrost udziału w powierzchni gazetek dla produktów FMCG w gazetkach wydawanych przez hipermarkety oraz dyskonty (48%), widoczny jest natomiast spadek promocji produktów w kategorii Non-food (artykuły budowlane, sezonowe, tekstylia) w dyskontach (z 58% do 54%).

Hipermarkety zwiększają powierzchnię gazetki z ofertą FMCG

W minionych dwóch kwartałach niemal we wszystkich badanych hipermarketach nastąpił wzrost promocji FMCG. Wyjątek stanowi Auchan, które miało największy udział w promowaniu produktów Elektro/AGD/RTV (17 %). Największy wzrost kategorii FMCG odnotowały: Kaufland (z 48% w 2012 r. do 53% w 2013 r.), Real (z 45% do 52%) i Tesco (z 52% do 59%).

Z rynku FMCG 44% powierzchni gazetek hipermarkety przeznaczyły na promocję żywności, zwłaszcza Auchan (54%), Real (49%) i Kaufland (48%). E.Leclerc skoncentrował się na rynku napojów - wzrost nastąpił aż o 11pp (w porównaniu z I i II kwartałem 2012 r.), jednak najwyższy udział w promocji tej kategorii miał Carrefour (30%). Największy wzrost udziału promocji marek własnych został odnotowany w E.Leclerc, Kaufland i Carrefour.

Supermarkety - E. Leclerc z najszerszą ofertą NON-FOOD

W gazetkach handlowych Supermarketów najwięcej miejsca, bo aż 67%, poświecono rynkowi FMCG. Liderem okazała się Alma, której 82% powierzchni gazetek stanowiły produkty FMCG. Produkty świeże zostały najlepiej wyeksponowane przez M&L Delikatesy (47% powierzchni gazetek).

Prawie połowę oferty FMCG stanowiła żywność. Najwyższy udział tej kategorii miały Mokpol (65%), Top Market (60%) i M&L Delikatesy (59%). Polomarket znalazł się na pierwszym miejscu pod względem promocji kategorii napoje/tytoń (38%). Za nim uplasował się Piotr i Paweł (30%).
Najwyższy wzrost udziału marek własnych w rynku FMCG zanotowano w Piotrze i Pawle oraz Tesco. Polomarket natomiast o połowę zmniejszył powierzchnie poświęconą na marki własne.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9683

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane