Hurt integratorem masowych sieci detalicznych

Autor: Rzeczpospolita 31 grudnia 2012 08:56

Hurt integratorem masowych sieci detalicznych

Wszyscy najwięksi gracze w branży handlowej deklarują, że nie zamierzają zwalniać tempa rozwoju. Również średni i mniejsi robią wszystko, by nie wypaść z rynku. Katalizatorem tempa tych zmian jest w znacznym stopniu segment sklepów dyskontowych, który rośnie od kilku lat najszybciej i odpowiada już za około 17 procent rynku - podaje Rzeczpospolita.

Jak mówi Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, wielkie przejęcia, jak np. Auchan kupujący Reala, są spektakularne, ale nie one decydują o obrazie polskiego handlu. Najwięcej dzieje się wśród firm małych i średnich. Jego zdaniem, powstała specyficzna dla Polski konfiguracja rynkowa: hurt poszukując rynku, staje się integratorem masowych sieci detalicznych m.in. poprzez franczyzę.
Bez wątpienia, liderem wzrostu jest Biedronka. Jeronimo Martins Polska jest właścicielem ponad 2100 sklepów. Spółka podtrzymuje plany, aby sieć liczyła 3000 sklepów do 2015 roku. Inni gracze, tacy jak Lidl czy Tesco, też deklarują, że ich sieć się powiększy. O tym, że handel nie jest łatwym biznesem, przekonało się już wiele firm, a wśród nich Bomi. Latem sąd ogłosił jej upadłość. Teraz Bomi walczy o przetrwanie - czytamy w Rzeczpospolitej.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10682

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane