ID Logistics buduje w Mszczonowie magazyn dla Auchan

Autor: dlahandlu.pl 28 stycznia 2015 17:03

ID Logistics buduje w Mszczonowie magazyn dla Auchan

Firma ID Logistics Polska, międzynarodowy dostawca usług logistycznych specjalizujący się w logistyce kontraktowej, przyjęła strategię dalszego rozwoju na rynku polskim w latach 2015-2017. Jedną z zaplanowanych dużych inwestycji w tym roku będzie uruchomienie nowego magazynu typu build-to-suit (BTS) dla sieci Auchan. Magazyn w Mszczonowie o powierzchni blisko 47 tys. mkw. wybuduje Point Park. Otwarcie nastąpi w lipcu br. W magazynie pracę znajdzie 400 osób. Punkt będzie obsługiwał północną część kraju. ID Logistics Polska zatrudnia w sumie 1100 pracowników.

Strategię dalszego rozwoju ID Logistics Polska na najbliższe lata wyznaczać będą 4 główne cele: osiągnięcie pozycji lidera w obszarze dedykowanej logistyki kontraktowej, dalszy rozwój oferty skierowanej do specjalistycznych i ogólnych sieci handlowych, rozszerzenie zakresu działalności i pozyskanie nowych klientów z dynamicznie rozwijających się branż e-commerce, tekstyliów i dóbr luksusowych, a także wzmocnienie oferty z zakresu logistyki kontraktowej o transport i usługi o wartości dodanej.

 

Swoją działalność na polskim rynku ID Logistics rozpoczął w 2008 roku, uruchamiając dla sieci Carrefour pierwszy magazyn w Będzinie. Kolejne 6 lat to dynamiczny okres w rozwoju firmy. W latach 2008-2013 ID Logistics otwierał i zarządzał w imieniu klientów kolejnymi magazynami - w Sadach k/Poznania (Intermarche/Bricomarche), Błoniach (Lindt&Sprungli), Mszczonowie (Real&Makro) i Piotrkowie Trybunalskim (Carrefour). Rozwijając usługi transportowe, w 2010 roku firma uruchomiła Oddział Transportu Krajowego.

W 2014 roku firma uruchomiła 4 kolejne nowoczesne magazyny o łącznej powierzchni 95 tys. mkw. - w kwietniu w Belsku k/Grójca (Auchan), w lipcu w Belsku k/Grójca (Ferrero), w sierpniu w Piotrkowie Trybunalskim (Grupa Sogefi) oraz w listopadzie w Piotrkowie Trybunalskim (Jysk). O blisko 15 proc. zostało zwiększone zatrudnienie. Przychód ze sprzedaży wyniósł 122 mln zł.

- Polski rynek ma dla nas strategiczne znaczenie i odgrywa kluczową rolę w dalszym, dynamicznym rozwoju Grupy ID Logistics w Europie i na świecie - powiedział Eric Hemar, prezes zarządu Grupy ID Logistics.

Zdaniem przedstawicieli ID Logistics na dalszy rozwój branży retail w Polsce będą miały wpływ: wzrost znaczenia małych sklepów i opartych na franczyzie w odniesieniu do sieci hipermarketów oraz równoległy rozwój dwóch kanałów dystrybucji towarów - sprzedaży tradycyjnej i e-handlu. Dziś na rynku obecne są największe sieci handlowe, konkurencja jest bardzo silna a ich rozwój będzie następował poprzez wzrost organiczny bądź fuzje i przejęcia. Taka tendencja doprowadzi do konieczności zwiększania ilości regionalnych centrów dystrybucyjnych, aby być bliżej klientów i sklepów.
Firma chce też pozyskać nowych klientów z branży e-commerce. 

ID Logistics jest międzynarodową grupą specjalizującą się w logistyce kontraktowej. Zatrudnia ponad 12,5 tys. pracowników, w 170 lokalizacjach w 14 krajach (ponad 3,1 mln m2 powierzchni magazynowych obsługiwanych w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji i Afryce), w 2013 roku ID Logistics osiągnęła dochód w wysokości 735 mln EUR.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10964

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane