IGD: Polski rynek spożywczy powiększy się w tym roku o 4,6 proc.

Autor: www.dlahandlu.pl 14 czerwca 2012 09:42

IGD: Polski rynek spożywczy powiększy się w tym roku o 4,6 proc.

Według firmy IGD polski rynek spożywczy powiększył się o 5,7% w latach 2010-2011 i przewiduje się, że wzrost ten w 2012 roku ulegnie spowolnieniu do poziomu 4,6%.

Jeśli chodzi o największych graczy, to Biedronka odnotowała 19,4-procentowy wzrost w stosunku do poprzedniego roku przy 12,5-procentowym udziale w rynku, natomiast grupa Schwarz Group zwiększyła obroty o 20,8%, podnosząc swój udział rynkowy do 7,2%. Firmy Tesco PLC i
Carrefour odnotowały odpowiednio wzrosty o 15% i 3,8% a ich udziały w rynku wyniosły odpowiednio 6,9% i 6%.

Na tle wzrastającej konkurencji w sektorze spożywczym sieci detaliczne poszukują obecnie nowych, skutecznych sposobów zwiększenia liczby klientów i wielkości ich wydatków, a w konsekwencji swojego udziału w rynku.

Najnowsze badanie firmy TCC Global pokazuje, że programy lojalnościowe supermarketów, takie jak akcje zbierania kuponów, stały się skutecznym narzędziem budowania wierności marce, a także zdobywania stałych klientów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane