Ikea i Tesco najczęściej odwiedzanymi sieciami handlowymi według amatorów geolokalizacji

Autor: portalspozywczy.pl 3 grudnia 2012 10:11

Ikea i Tesco wśród sieci handlowych oraz Starbucks i restauracje McDonald's są najczęściej odwiedzanymi miejscami przez polskich użytkowników serwisu Foursquare, wynika z raportu Interactive Research Center.


Sieci handlowe, restauracje i fast-foody oraz galerie handlowe są jednymi z najbardziej popularnych segmentów odwiedzanych przez konsumentów usług geolokalizacyjnych. W zestawieniu 10 najczęściej przez nich odwiedzanych miejsc znalazły się sieć kawiani Starbucks (ponad 16 tys. check-in), galeria handlowa Złote Tarasy (ponad 15 tys. check-in), centrum handlowe Arkadia (ponad 10 tys. check-in), sieć restauracji McDonald's (blisko 10 tys. check-in) oraz sieci sklepów IKEA (blisko 8 tys. check-in) oraz Tesco (7,5 tys. check-in).

W rankingu TOP 10 odwiedzanych w sieci sieci sklepów znalazły się: Ikea, Tesco, Empik, Carrefour, Lidl, Alma, Piotr i Paweł, Biedronka, Auchan i Real.

Internauci najczęściej wracają do ulubionych galerii handlowych. Jest to segment, który charakteryzuje się największą lojalnoscią użytkowników usług geolokalizacyjnych. Wysoką powracalnością cieszą się również sieci handlowe, wśród których najbardziej lojalnych konsumentów miała sieć marketów Piotr i Paweł, na kolejnych miejscach znalazły się m.in. Alma, Biedronka, Real, i Tesco.

Największy udział w aktywności zaobserwowany został w Warszawie (38,3 proc.), Krakowie (9,4 proc.) oraz Poznaniu (5,7 proc.).

- Osoby, które korzystają z usług geolokalizacyjnych w sklepach i galeriach handlowych to hiperaktywni użytkownicy mediów społecznościowych. Posiadają aktywne konta na serwisach Facebook (82 proc. ) i Twitter (30 proc.), a informacje o tym że są właśnie w sklepie i robią zakupu docierają do kilkuset ich znajomych. Problem polega na tym, że korzystają z geolokalizacji gdyż przeważnie się nudzą czekając w kolejce do kasy - mówi Marcin Krzosek z agencji badawczej Interactive Research Center.

Badanie "Jaki jest potencjał użytkowników usług geolokalizacyjnych" zrealizowane zostało na próbie 3 227 aktywnych użytkowników usługi Foursquare w okresie sierpień-wrzesień 2012. Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą Interactive Research Center we współpracy z agencją Socialhive.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11381

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane