IMM: Biedronka, Lidl oraz Tesco z największą liczbą publikacji w mediach

Autor: pr 4 lutego 2016 12:07

Według analizy IMM  w IV kwartale 2015 r. najczęściej obecne w mediach były: Biedronka, Lidl oraz Tesco. Ta trójka łącznie wygenerowała 67 procent wartości ekwiwalentu reklamowego pierwszej dziesiątki najpopularniejszych w mediach sieci handlowych.

Według analizy na temat poszczególnych sieci handlowych w IV kwartale 2015 roku w prasie, internecie, social mediach oraz radiu i telewizji ukazało się ponad 236 tysięcy wzmianek, o łącznej wartości ponad 351 mln złotych.

Z analiz IMM wynika, że pozytywnych wpisów o Biedronce jest 3,2 razy więcej niż negatywnych,  o Tesco – 2,5 a o Lidlu – o 3,4 razy więcej. Pozytywne publikacje dotyczą najczęściej ofert i jakości towarów dostępnych na sklepowych półkach w sieciach („Najlepsze wino w Biedronce od 1,5 roku! Naprawdę niezłe”, „W biedronce są takie śliczne pluszowe i mechate misie.”, „Z tańszych to Splendido z biedronki polecam....bardzo dobry.”, „W lidlu mają dużo lepsze i dużo tańsze od laysów.”,  „ja osobiscie z lidla uwielbiam maslo orzechowe,” itp.). Krytyczne wpisy na temat marek dotyczyły oferty produktowej, towarów dostępnych podczas promocji oraz warunków w jakich te promocje się odbywają, a także powiązań firm z zagranicznym kapitałem. 

W IV kwartale 2015 najpopularniejszymi mediami, które zamieszczały informacje na temat sieci handlowych były Facebook i Twitter, następna w kolejności była strona komentarze.onet.pl. Tygodniem, w którym pojawiło się najwięcej materiałów na temat sieci handlowych był 14-20 grudnia (23 tysiące wzmianek). Media informowały wtedy, że jak wynika ze świątecznego badania Koszyk cen dlahandlu.pl, przeprowadzonego w 9 sieciach hipermarketów i dyskontów w 8 miastach w Polsce, że Auchan i Kaufland utrzymały pozycję liderów cenowych, choć Kaufland coraz mocniej zbliża się do konkurenta. Carrefour rozpoczął sprzedaż przez Internet, a internauci gorąco dyskutowali o tym, że Matt Simister z brytyjskiej sieci Tesco stwierdził w szczerej rozmowie z BBC, że do Europy Środkowej wysyłane są towary drugiej kategorii.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10864

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane