PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

IMM: reklama Biedronki przez członków rządu warta 7,2 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 29 lipca 2015 12:32

IMM: reklama Biedronki przez członków rządu warta 7,2 mln zł Krzyż Kawalerski zostanie przyznany szefowi Biedronki (fot. prezydent.pl)

"Darmowa" reklama, którą zapewniły sieci handlowej Biedronka wypowiedzi i decyzje członków polskiego rządu, warta jest 7 mln zł - wynika z badań i monitoringu Instytutu Monitorowania Mediów. Skala dyskusji w mediach społecznościowych o sieci dyskontów Jeronimo Martins nigdy w 2015 roku nie była tak wielka, jak w lipcu.

"W Biedronce warzywa są super" - zapewniła na początku lipca premier Ewa Kopacz w programie publicystycznym w TVP Info. Kilka tygodni później serwis Niezależna.pl poinformował, że minister spraw zagranicznych Grzegorz Schetyna nada dyrektorowi operacyjnemu grupy Jeronimo Martins w Polsce wyjątkowe odznaczenie - Krzyż Kawalerski Orderu Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej.

Dyskusja rozgorzała.  "Jaka jest szacowana wartość promocyjna reklamy, którą polski rząd robi Biedronce faworyzując ją?" - zapytał na swoim Twitterze Mikołaj Nowak, dziennikarz i specjalista od komunikacji newsroomów w mediach społecznościowych.  

Jak wynika z monitoringu w IMM, o Biedronce nigdy w tym roku nie mówiło się tak dużo i tak głośno, jak w lipcu. Od 1 do 29 lipca w mediach społecznościowych, na portalach internetowych, w telewizji, radiu i prasie ukazało się blisko 30 tysięcy wzmianek na temat dyskontów tej sieci (bez uwzględnienia wpisów i komentarzy, w których słowo "biedronka" nie było związane z Jeronimo Martins).

To dwukrotnie więcej niż wynosi miesięczna średnia liczba publikacji dla tej marki. Od stycznia do czerwca o Biedronce w mediach społecznościowych i tradycyjnych wspomniano bowiem od 12 tysięcy do 18 tysięcy razy.

Ponad 20 proc. publikacji na temat Biedronki zawiera także wzmianki o premier Ewie Kopacz, o szefie MSZ Grzegorzu Schetynie, oraz o przyznanym odznaczeniu państwowym. Jak wynika z monitoringu, wartość ekwiwalentu reklamowego z TV, prasy, radia oraz portali internetowych wyniosła łącznie 7,2 mln zł. Dokładnie tyle sieć musiałaby zapłacić, gdyby chciała wyemitować spoty i kreacje reklamowe w TV, radiu i prasie, bądź zamieścić artykuły sponsorowane w portalach internetowych.

Tymczasem w całym drugim kwartale 2015 roku sieć Jeronimo Martins przeznaczyła na promocję - w kwotach netto bez uwzględnienia rabatów - 28 mln zł. Ekwiwalent reklamowy wywołanej na skutek rozpoczętej przez członków rządu dyskusji wynosi zatem 25 proc. kwartalnego budżetu promocyjnego marki "Biedronka".

Polacy głośno zareagowali także w social media. W serwisach społecznościowych Facebook, Twitter, YouTube i Instagram treści związane z wypowiedziami i decyzjami rządu w kontekście Biedronki zostały polubione 82 tysiące razy, zamieszczono pod nimi blisko 15 tysięcy komentarzy, a udostępniono je lub podano dalej blisko 50 tysięcy razy.

Łączna liczba fanów i obserwujących te profile w social media, które zamieściły  informację, to blisko 25 mln. Dyskusja była najgłośniejsza zaraz po emisji programu z Ewą Kopacz w TVP Info, oraz chwilę po ujawnieniu planów odznaczenia prezesa Jeronimo Martins. Przeważały wzmianki o charakterze informacyjnym i neutralnym. Wśród wpisów nacechowanych emocjonalnie, w stosunku do marki Biedronka, były to wypowiedzi przeważnie pozytywne. O ile po wypowiedzi premier Biedronka mogła liczyć na przychylność internautów, to po informacji o Krzyżu Kawalerskim Orderu Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej, internauci częściej przejawiali niechętne nastawienie wobec sieci.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Janko Muzykant 2015-08-10 16:46:40

    Niech odejdzie Biedronka do Portugalii i zabierze z sobą Kopacz i Schetynę a nawet cały POwski rząd :)



    A co nam zostanie ? Czerwona komuna z biskupami na czele, decydujacymi jak I kiedy kazda kobieta ma czy moze zajsc w ciaze. Czysta inkwizycja. Aby tak dalej to bedziemy wszyscy utrzymywac darmozjadow koscielnych, a Polaka bedzie sie zylo gorzej I gorzej. Niech tylko PIS dorwie sie do koryta, to bedzie juz wielka BIEDA. Pan Bog juz zeslal susze na Polske za to ze wybrano DUDE.

  • daria 2015-08-05 09:37:26

    niedługo nikt nie zauważy ironii w słowach "nasza polska biedronka". żałosne

  • ja 2015-07-29 14:02:43

    Niech odejdzie Biedronka do Portugalii i zabierze z sobą Kopacz i Schetynę a nawet cały POwski rząd :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11364

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane