PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

IMM: Reklamy marketów warte ponad 1 mld zł

Autor: IMM 29 stycznia 2015 10:48

IMM: Reklamy marketów warte ponad 1 mld zł

W czwartym kwartale 2014 roku działające w Polsce sieci dyskontów, sklepów wielkopowierzchniowych i convenience, przeznaczyły na płatną promocję w mediach ponad 327 mln zł - wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Oznacza to wzrost o 18 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku oraz o 30 proc. wobec poprzedniego kwartału. W ciągu całego roku, wartość promocji sieci sklepów przekroczyła 1 mld zł. Najwięcej na reklamę wydaje Lidl, przed Biedronką i Tesco.

Pierwsza trójka największych reklamodawców wśród działających w Polsce supermarketów, hipermarketów, dyskontów i sklepów convenience nie zmieniła się od czerwca. Liderem pozostaje Lidl, który wg oficjalnych cenników netto bez uwzględnienia rabatów, w czwartym kwartale roku przeznaczył na emisję reklam 87,7 mln zł. To niemal 30 mln zł więcej, niż druga na liście Biedronka. Sieć Tesco przeznaczyła na promocję w krajowych mediach 40,9 mln zł. W rankingu na 10 pozycji zadebiutowała marka Alma, która w czwartym kwartale roku przeznaczyła na emisję reklam w telewizji, radiu i prasie ponad 11,5 mln zł. W ciągu całego 2014 roku kwota, jaką sieci sklepów przeznaczyły cennikowo na emisję reklam w telewizji, radiu i prasie, przekroczyła 1 mld zł wobec 899 mln zł w roku 2013. Najwięksi reklamodawcy minionego roku to te same marki, które zdominowały czwarty kwartał. W czasie minionych 12 miesięcy Lidl przeznaczył na emisję reklam ponad 370 mln zł, Biedronka - 209 mln zł, a Tesco - 102 mln zł. Dla porównania, w 2013 roku było to analogicznie 304,5 mln zł, 149 mln zł oraz 117 mln zł.

Promujące się w krajowych mediach sieci handlowe w czwartym kwartale najchętniej wybierały reklamę telewizyjną. Na ekranach telewizorów spoty reklamodawców tego sektora pojawiły się blisko 76 tysięcy razy, a koszt ich emisji sięgnął 206 mln zł. Na falach radiowych reklamy sieci sklepów wyemitowano ok. 60 tysięcy razy za kwotę 98 mln zł. W prasie wydrukowano blisko 400 reklam, a koszt ich zamieszczenia to 23 mln zł. W całym 2014 roku, na szklanym ekranie spoty sieci handlowych ukazały się 260 tysięcy razy (645 mln zł). W radiu zanotowano 193 tys. emisji (306 mln zł), a w prasie - 1800 (96 mln zł).

Najczęściej emitowanym, a zarazem najdroższym pod względem kosztu emisji spotem telewizyjnym czwartego kwartału, była reklama sieci Żabka promująca kupony rabatowe. Animowany spot (rozpoczynający się od słów „Tu śledczy świerszcz...") ukazał się ponad 4,8 tys. razy, a cennikowy koszt jego emisji przekroczył 8 mln zł. Trzykrotnie rzadziej, ale w droższych pasmach reklamowych, emitowano spot Biedronki promujący winogrona. Przełożyło się to na koszt emisji rzędu 7,1 mln zł. Polscy radiosłuchacze mieli największe szanse na usłyszenie świątecznego spotu Lidla („Karol i Pascal mają dla Ciebie wyjątkowy prezent na święta..."), który wyemitowano 1,3 tys. razy za kwotę 2,7 mln zł. W prasie najczęściej ukazywała się jedna z reklam promujących ofertę „Deluxe" w sklepach Lidla. Koszt jej zamieszczenia przekroczył 777 tys. zł. Intensywna promocja kuponów rabatowych Żabki spowodowała, że ten sam spot był najczęściej emitowaną kreacją reklamową w całym 2014 roku. Najdroższym pod względem kosztu emisji spotem była natomiast reklama Biedronki informująca o loterii zdrapkowej.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9683

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane