REKLAMA
REKLAMA

IMM: W II kw. sieci wydały na promocję ponad 308 mln zł, sam Lidl - 121 mln zł

Autor: IMM 12 sierpnia 2015 11:25

W II kwartale 2015 roku działające w Polsce sieci handlowe wydały na promocję ponad 308 mln zł – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. To o około 24 mln więcej, niż kwartał wcześniej, a w porównaniu do analogicznego okresu rok temu, budżety wzrosły o 36 mln zł. Tradycyjnie już na podium stanęli Lidl, Tesco i Biedronka, która tym razem zajęła trzecią pozycję w zestawieniu.

REKLAMA

Wydatki na promocję pierwszej dziesiątki reklamodawców wśród supermarketów, hipermarketów, dyskontów i sklepów convinence zamknęły się w kwocie 277 mln zł. Liderem ponownie został Lidl, który na wszystkie reklamy tego kwartału przeznaczył łącznie ponad 121 mln zł. To o 22 mln więcej niż w poprzednim kwartale. Biedronka, która spadła na trzecią pozycję, mocno wyhamowała w II kw. – jej wydatki zamknęły się w sumie 28 mln - w porównaniu z poprzednim kwartałem to spadek o 30 mln. W dalszym ciągu możemy obserwować ofensywę Carrefoura, który powiększył swój budżet reklamowy względem Q1 o 10 mln złotych. W pierwszej dziesiątce ponownie pojawił się również Auchan (około 9,5 mln zł).

Najdroższa reklama II kwartału została przygotowana przez Tesco i wprowadza nas w klimat piknikowy hasłem „Dziś kilka słów o pieczeniu – sezon grillowy otwarty”. Lokowanie spotu w badanych mediach kosztowało sieć ponad 4,5 mln zł, a reklama była emitowana ponad 1 700 razy.

Biedronka w II kwartale 2015 roku cyklem spotów z popularną piosenką „Dwudziestolatki” w roli głównej świętowała 20-lecie istnienia sieci w Polsce oraz „niskie ceny”. Sieć Jeronimo Martins emitując trzy spoty przygotowane na tę okoliczność, wydała łącznie ponad 4,7 mln zł.

„Wpadnijcie na grilla” zapraszał Lidl i emitował spoty na temat jednej z ulubionych rozrywek Polaków, promując jednocześnie swoje produkty z serii „Grill&Fun”. Lidl informował, że co tydzień przygotowywane są nowe promocje i produkty z tej serii, na co wydał ponad 6 mln zł.

Maj zaczyna się majówką, a weekend może zacząć się już nawet w czwartek. Sieci handlowe postanowiły przypomnieć Polakom o tym, że przed wyjazdem na działki, warto zrobić zakupy w ulubionym sklepie. Jak wynika z analizy danych aplikacji admonit, reklamodawcy najwięcej pieniędzy przeznaczali na promocję w czwartki i piątki. Reklamy dotyczące żywności czy produktów na grilla, pojawiały się w reklamach sieci handlowych. „Netto otwiera sezon na grilla”, „Spotkajmy się przy grillu” – to tylko niektóre tytuły spotów.

Jak wynika z danych admonit, największe wydatki reklamowe większość sieci handlowych poniosła w czerwcu. W tym miesiącu najwięcej na emisję reklam wydali Lidl, Tesco oraz Carrefour (odpowiednio 42, 23 i 11 mln) pozostawiając daleko w tyle Biedronkę, która tym razem postawiła na maj (prawie 13 mln).


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4835

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA