IMM: W III kw. najczęściej obecne w mediach były: Biedronka, Lidl oraz Tesco

Autor: Instytut Monitorowania Mediów 28 października 2015 11:03

IMM przeanalizował publikacje na temat poszczególnych sieci handlowych w III kwartale 2015 roku. W tym czasie najczęściej obecne w mediach były: Biedronka, Lidl oraz Tesco. Ta trójka łącznie wygenerowała 70 procent wartości ekwiwalentu reklamowego pierwszej dziesiątki najpopularniejszych w mediach sieci handlowych.

W prasie, internecie, social mediach oraz radiu i telewizji na temat sieci handlowych ukazało się ponad 227 tysięcy wzmianek, o łącznej wartości AVE ponad 290 mln złotych.

Jak wynika z monitoringu w IMM, o Biedronce nigdy w tym roku nie mówiło się tak dużo i tak głośno, jak w lipcu, kiedy pojawiały się publikacje o odznaczeniu szefa Biedronki oraz wypowiedzi Ewy Kopacz ws. warzyw i owoców w tych sklepach. Od 1 do 29 lipca w mediach społecznościowych, na portalach internetowych, w telewizji, radiu i prasie ukazało się blisko 30 tysięcy wzmianek na temat dyskontów tej sieci (bez uwzględnienia wpisów i komentarzy, w których słowo „biedronka” nie było związane z Jeronimo Martins). To dwukrotnie więcej niż wynosi miesięczna średnia liczba publikacji dla tej marki. Od stycznia do czerwca o Biedronce w mediach społecznościowych i tradycyjnych wspomniano bowiem od 12 tysięcy do 18 tysięcy razy.

Lidl w lipcu puszcza reklamy o szkolnych akcesoriach, a Tesco stawia na zazielenienie wakacyjnych talerzy Polaków organizując konkurs na ulubione warzywo na grilla, w którym można wygrać bony zakupowe. Użytkownicy mediów społecznościowych chętnie włączyli się do zabawy i prezentowali na swoich tablicach krótkie i humorystyczne uzasadnienia odpowiedzi na zadane przez Tesco pytanie.

W połowie sierpnia media zelektryzowała informacja o tym, że Dorota Wellman zastąpi Pascala Brodnickiego w duecie Okrasa-Brodnicki w popularnych reklamach Lidla. Z czasem wiadomości stały się coraz bardziej precyzyjne, osiągając swoją kumulację na początku września, kiedy media podały, że popularna dziennikarka przekaże swoją gażę za kampanię reklamową na cele charytatywne.

W III kwartale 2015 najpopularniejszymi mediami, które zamieszczały informacje na temat sieci handlowych były Facebook i Twitter, następna w kolejności była strona komentarze.onet.pl. Tygodniem, w którym pojawiło się najwięcej materiałów na temat sieci handlowych był 6-12 lipca (prawie 27 tysięcy wzmianek). Brytyjski „Guardian” opublikował wtedy materiały, z których wynika, że Bank Światowy oraz Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju pożyczyły blisko 1 mld dolarów właścicielowi niemieckich sieci handlowych Lidl i Kaufland, w celu agresywnej ekspansji. Informacja ta zelektryzowała również media w Polsce. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10764

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane