InBook w perspektywie 3 lat będzie poszukiwał partnera biznesowego

Autor: dlahandlu.pl 16 listopada 2016 10:29

InBook S.A. we współpracy ze spółką Outdoorzy S.A wprowadził do oferty produkty oraz akcesoria o sportowym przeznaczeniu. Spółka kontynuowała dalszą rozbudowę oferowanego asortymentu i na koniec września 2016 r. w ciągłej sprzedaży znajdowało się ok. 330 tys. produktów.

 

 Emitent bardzo mocno stawia także na sprzedaż zegarków i w tym celu nawiązuje współpracę z nowymi dystrybutorami oraz rozszerza portfolio produktowe w tym segmencie. Spółka dynamicznie rozwija drugą nogę biznesową - sklep e-zegarki.pl, która pozwala jej generować wyższe marże. W celu przyspieszenia czasu realizacji zamówień oraz zwiększenia atrakcyjności tego sklepu InBook S.A. dokonał zakupu części kolekcji zwiększając tym samym stany magazynowe. Emitent rozważa także rozszerzenie swojej działalności o handel nieinternetowy.

„Sytuacja w firmie zmienia się w dynamiczny sposób. Od niedawna w ofercie mamy produkty związane ze sportem i zdrowiem. To efekt współpracy ze spółką Outdoorzy S.A., której znaczącym akcjonariuszem jest również ABS Investment. Być może InBook S.A. zaistnieje również w handlu tradycyjnym.” - podsumowuje prezes Dębski.

Na początku 2015 r. InBook S.A. przedstawił nową strategię rozwoju, która zakłada umacnianie własnej marki oraz budowanie silnej pozycji wśród średniej wielkości księgarni internetowych. Emitent planuje wykorzystać swoją znaczącą liczbę klientów do intensyfikacji komunikacji marketingowej oraz wprowadzania do sprzedaży nowych produktów, a także nowych grup asortymentowych w swoich sklepach internetowych. InBook S.A. będzie też dążył do pozyskania w perspektywie 3 lat silnego partnera branżowego albo przeprowadzenia połączenia z podmiotem o podobnej strategii rozwoju oraz skali biznesu.

InBook S.A. zanotował w 3 kw. 2016 r. przychody netto ze sprzedaży na poziomie 1.109 tys. zł. Emitent osiągnął w minionym kwartale stratę netto w wysokości 7 tys. zł i oczekuje dobrego wyniku w 4 kw. 2016 r .W 3 kw. 2015 r. Spółka odnotowała stratę netto w kwocie 12 tys. zł, a wartość jej przychodów netto ze sprzedaży sięgnęła 993 tys. zł.

Blisko 15% wzrost sprzedaży w ujęciu rdr. był rezultatem aktywnych działań w zakresie zwiększenia średniej wartości koszyka zakupowego. W 3 kw. 2016 r. łączna liczba zamówień zrealizowanych przez InBook S.A. zanotowała ponad 5% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r. 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11054

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane