Inkubatory technologiczne dotarły nad Wisłę – czy zrewolucjonizują polski handel?

Autor: www.dlahandlu.pl 19 marca 2017 09:09

Inkubatory technologiczne dotarły nad Wisłę – czy zrewolucjonizują polski handel? fot. shutterstock

Inkubatory technologiczne to nowe pojęcie w polskim handlu. Na tego typu inwestycje zdecydowali się jak na razie dwaj giganci – Metro Group, który uruchomi w Berlinie program akceleracyjny i Carrefour, który inwestuje w inkubator w Polsce. Jedno jest pewne – wyścig właśnie się rozpoczął.

Ostatni raport firmy Deloitte mówi, że choć globalnie sytuacja finansowa sieci handlowych powoli się poprawia, to nadal nie są one w stanie powrócić do wyników finansowych, które osiągały jeszcze kilka lat temu. Raport podkreśla skalę oddziaływania technologii cyfrowych na zakupy dokonywane w sklepach tradycyjnych, wskazując, że konsumenci coraz częściej chcą łączyć możliwości jakie daje im każdy z kanałów – offline i online. Tempo zmian zachowań i oczekiwań konsumentów jest szybsze, niż tempo ich zaspokajania przez sprzedających. Powoduje to powoduje powstanie tzw. „luki cyfrowej”. Największe sieci handlowe właśnie postanowiły ją zapełnić otwierając w Polsce pierwsze akceleratory dedykowane sektorowi handlu detalicznego. Pozostali gracze mogą nie mieć wyboru – nie mogą biernie przyglądać się jak konkurencja zdobywa nie tylko know-how, ale i gotowe narzędzia stworzone przez pokolenie, za którym handel zdaje się nie nadążać. Chociaż na razie tylko dwie sieci działające w Polsce ogłosiły start programów technologicznych, to zrobiły to w bardzo krótkim odstępie czasu.

Na początku stycznia Metro Group podało, że 12 czerwca 2017 roku ruszy nowy program akceleracyjny prowadzony przez Grupę METRO (w Polsce działającą pod marką MAKRO) we współpracy z firmą Techstars, skierowany do start-upów z sektora rozwiązań cyfrowych dla handlu detalicznego. Celem programu jest wsparcie rozwoju innowacyjnych rozwiązań, mogących usprawnić procesy biznesowe w handlu detalicznym. Każda z dziesięciu wybranych do programu firm otrzyma ofertę inwestycyjną wartą 120 000 euro. Na przestrzeni trzech miesięcy programu w Berlinie doświadczeni mentorzy i eksperci będą wspierać dziesięć wyselekcjonowanych start-upów z całego świata w celu ulepszenia ich modelu biznesowego oraz zaistnienia na rynku. Program „METRO Accelerator for Retail powered by Techstars” jest pierwszych akceleratorem, który w usystematyzowany sposób promuje rozwiązania cyfrowe dla niezależnych sklepów detalicznych (B2B2C). - „Rdzeniem naszej strategii jest wsparcie naszych klientów w uzyskiwaniu lepszych wyników biznesowych. W działaniach takich coraz ważniejszą rolę odgrywają rozwiązania cyfrowe. Po tym jak z sukcesem uruchomiliśmy wspólnie z firmą Techstars program METRO Accelerator dla sektora hotelarskiego i gastronomicznego czas przyszedł na kolejny krok. Jesteśmy przekonani, że niezależni przedsiębiorcy mogą odnieść znaczne korzyści z rozwiązań cyfrowych w odniesieniu do komunikacji z klientem, nowych usług, a także w zakresie samej działalności gospodarczej. To główny powód uruchomienia programu ,,METRO Accelerator for Retail”. Razem z firmą Techstars, pragniemy pomóc innowacyjnym przedsiębiorstwom skutecznie się rozwijać. W tym procesie start-upy otrzymają ogromne wsparcie, takie jak np. dostęp do ponad 100 specjalistów z branży.” – mówił Olaf Koch, członek zarządu grupy METRO AG.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane