REKLAMA
REKLAMA

Innowacyjni producenci mają szanse zaistnieć w sieciach handlowych

www.portalspozywczy.pl 25 lutego 2015 19:25

Im bardziej kreatywny i elastyczny producent, tym z większym powodzeniem może on wprowadzać krótkie serie innowacyjnych produktów do sieci i dyskontów. Jako pionier dyktuje cenę sprzedaży i dzięki temu może jako producent generować wyższe marże - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jan Kolański, prezes Colian Holding.

REKLAMA
Należy jednak pamiętać, że zawsze znajdzie się naśladowca, któremu pozostaje konkurowanie tylko niższą ceną. - Na rynku jest bardzo dużo ciekawych niszy wysokomarżowych. Cały czas powstają nowe, zgodnie z obecnymi oczekiwaniami klienta czy panującymi trendami - podkreśla Jan Kolański.

Zwraca też uwagę, iż w tej chwili nazwa dyskont straciła już swoje pierwotne znaczenie. - Większość „dawnych" sieci dyskontowych przeobraziła się w supermarkety, oferując coraz to szerszą gamę artykułów w obrębie produktów brand oraz marek własnych. W ramach tych ostatnich, wprowadzając pozycjonowanie na trzech poziomach: economy, mainstream i premium. Ma to pozytywny wpływ dla segmentu produktów marek premium. Jednocześnie dla producentów marek brand (tzw. b-brand) to niepokojący sygnał, że ich marki w dłuższej perspektywie stracą swoje udziały rynkowe na rzecz marek własnych - zaznacza prezes Colian Holding.

W Polsce udział marek własnych wynosi około 1/3 rynku i, mimo niższej dynamiki wzrostowej, nadal rośnie. - Mając na uwadze, iż baza wartościowa rynku marek własnych na dzień dzisiejszy to około 30 mld zł, przewiduje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat nastąpi podwojenie tego wyniku. Najbardziej rozwojowym segmentem tego rynku jest i będzie chemia gospodarcza. Na drugim miejscu plasują się artykuły spożywcze - wyjaśnia Kolański. - Z uwagi na mniejsze nasycenie rynku, uważamy, że w najbliższych latach żywność będzie miała wyższą dynamikę rozwoju niż produkty z chemii gospodarczej - dodaje.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12554

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA