PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Innowacyjność mobilnych kanałów sprzedaży nie nadąża za wymaganiami klientów

Autor: dlahandlu.pl 14 czerwca 2016 10:23

W raporcie Adaptive Retail eksperci z Accenture podkreślają, że aby sprostać rosnącym wymaganiom klientów, branża retail powinna szybciej wdrażać rozwiązania omnichannel. Globalny sektor detaliczny nie nadąża za rosnącym zainteresowaniem konsumentów nowymi rozwiązaniami wykorzystującymi urządzenia mobilne.

Uzyskane wyniki pozwalają stwierdzić, że liczba konsumentów dokonujących zakupów z wykorzystaniem urządzeń mobilnych wzrosła o 10 proc. w ciągu ostatniego roku, do 40 proc. Nic dziwnego, że liczba kupujących, oczekujących większej liczby usług i produktów oferowanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych, wzrosła w ubiegłym roku do 47 proc. W odpowiedzi na tę potrzebę tylko 7 proc. sprzedawców stwierdziło, że mają obecnie możliwość oferowania takich promocji.

- Sprzedawcy powinni dołożyć wszelkich starań, aby poprawić swoje możliwości w handlu mobilnym i nadążać za oczekiwaniami konsumentów - podkreśla Szymon Wdowiak, Dyrektor Zarządzający Accenture Products w Polsce. - aby być postrzeganym jako firma innowacyjna a jednocześnie dostosowująca się do nowych wymagań konsumentów, marki powinny dążyć do budowania kompleksowych rozwiązań omnikanałowych – dodaje Szymon Wdowiak.

Chociaż detaliści dostosowują ofertę do rosnącego znaczenia usług mobilnych, oferując zoptymalizowane pod kątem smartfonów (93 proc.) i tabletów (89 proc.) strony internetowe, nie robią wystarczająco dużo. Badanie Accenture wykazało, że tylko 58 proc. sprzedawców oferuje aplikacje mobilne.

Pomimo niekonsekwentnego wdrażania rozwiązań mobilnych, klienci czują, że większość ich oczekiwań jest realizowana przez sprzedawców. 67 procent kupujących było zadowolonych z jakości usług mobilnych i jakości produktów, ale tylko 52 procent było zadowolonych z interakcji z pracownikami i warunków dostaw. 68 procent sprzedawców ma kompetentny personel, który może udzielić szczegółowych informacji o produkcie.

Klienci wciąż mają zastrzeżenia do niektórych funkcji związanych z zastosowaniem technologii mobilnych w handlu detalicznym. W badaniu Accenture stwierdzono, że 75 proc. kupujących ocenia pozytywnie automatycznie dostosowanie ceny z wykorzystaniem punktów i innych rabatów. 45 proc. konsumentów stwierdziło, że automatycznie personalizowana strona zawierająca elementy takie jak: "kim jestem, co lubię i co wcześniej kupiłem" jest bardzo pomocna.

W globalnym benchmarku Accenture, zauważalne jest, że niektórzy sprzedawcy podejmują działania, mające na celu lepsze poznanie swoich klientów i zapewnienie im bardziej spersonalizowanych doświadczeń: 71 proc. sprzedawców posiada w swojej ofercie programy lojalnościowe; 22 proc. sprzedawców pozwala kupującym na tworzenie profili upodobań; 41 proc. sprzedawców pozwala kupującym na określenie preferencji marketingowych; 88 proc. sprzedawców zapewnia dostęp do strony internetowej za pośrednictwem Facebooka.

- Liczba konsumentów, którzy chcą mieć możliwość sprawdzenia dostępności produktów on-line przed wizytą w sklepie stacjonarnym niemal podwoiła się osiągając 49 proc., w porównaniu z 27 proc. respondentów w roku 2014. Jednak mniej niż jedna trzecia sprzedawców - tylko 28 proc. - oferuje taką możliwość. Detaliści, jeśli chcą odnieść sukces, muszą zacząć patrzeć na swoją działalność z perspektywy cyfrowego konsumenta, lokując się w samym centrum doświadczeń klienta - konkluduje Szymon Wdowiak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11458

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane