Inspekcja Handlowa: Promocje w sieciach handlowych są prowadzone nierzetelnie i nieprawidłowo

Autor: www.dlahandlu.pl 16 kwietnia 2012 10:07

Inspekcja Handlowa: Promocje w sieciach handlowych są prowadzone nierzetelnie i nieprawidłowo

Inspekcja Handlowa w Łodzi skontrolowała 7 dużych sieci handlowych pod względem prawidłowości i rzetelności przeprowadzania promocji produktów nieżywnościowych reklamowanych np. w gazetkach. Nieprawidłowości stwierdzono we wszystkich kontrolowanych placówkach.

W 7 kontrolowanych marketach przedsiębiorcy oferowali do sprzedaży produkty w następujących formach promocji skierowanej do konsumentów, tj.: produkty oferowane w gazetkach promocyjnych , produkty sprzedawane w zestawach promocyjnych, produkty do których dołączono inne i takie same wyroby, stanowiące tzw. „gratis" oraz oferowane według schematu: przekreślona cena wyższa sprzed okresu promocyjnego i podana niższa cena promocyjna.


Nieprawidłowości stwierdzono we wszystkich kontrolowanych placówkach. Jeśli chodzi np. o prawidłowość w stosowanych promocji oceniono łącznie 265 partii. W wyniku przeprowadzonych badań zakwestionowano 101 partii wyrobów, co stanowiło 38% partii badanych. Nieprawidłowości polegały na: braku cen uwidocznionych bezpośrednio na wyrobach, braku cen jednostkowych na wywieszkach cenowych i w gazetkach promocyjnych, nie uwidocznieniu cen dotychczasowych (przekreślonych) na wywieszkach cenowych, podaniu na wywieszkach cenowych niewłaściwej ceny dotychczasowej, nieprawidłowym wyliczeniu cen jednostkowych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10864

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane