Intermarché szkoli kierowników sklepów

www.pulshr.pl 2 czerwca 2015 14:08

Kierownicy w supermarketach Intermarché odpowiadają za wyniki handlowe, ale jeśli zajdzie taka potrzeba – wyłożą także towar na półki – mówi Katarzyna Majewska, kierownik ds. szkoleń wewnętrznych w Intermarché.

W kwietniu Intermarché uruchomiło Akademię kierowników, tj. cykl szkoleń rozwijających umiejętności zarządzania personelem i sklepem. Skąd wziął się pomysł na szkolenia?

Katarzyna Majewska, kierownik ds. szkoleń wewnętrznych w Intermarché: – Z jednej strony inicjatywa centrali – z naszego punktu widzenia jest oczywiste, że jeżeli chcemy osiągać cele biznesowe, potrzebni są zaangażowani pracownicy.

Największy wpływ na zaangażowanie pracowników ma profesjonalna kadra menedżerska. To kierownicy podnoszący swoje kwalifikacje są kluczowym czynnikiem sukcesu firmy, to oni odpowiadają za pracę całego personelu sklepu, a z personelem na co dzień spotyka się klient.

Wszyscy się zgodzimy, że każdy niezadowolony klient to realna roczna strata dla sklepu. Z drugiej strony były też sygnały od pracowników sklepu, że potrzebują szkoleń, podczas których mogą rozwijać swoje umiejętności, usystematyzować wiedzę i wymienić się doświadczeniami.

Wszyscy kierownicy mogą wziąć udział w akademii?

– Tak, to otwarty projekt. W sumie mamy w Polsce 221 supermarketów Intermarché – wszystkie prowadzone są przez franczyzobiorców – i z każdego sklepu zapraszamy kierownika sklepu oraz kierowników zmianowych. Tylko do czerwca, czyli w pierwszym cyklu szkolenia przeszkolimy 700 osób.

W pierwszym cyklu?

– Zgadza się. Podzieliliśmy projekt na cykle, w każdym zajmujemy się inną tematyką, od aspektów miękkich zarządzania personelem po twarde wskaźniki zarządzania sklepem.

Jak wyglądają zajęcia?

– Szkolenie ma charakter warsztatowy. Pracujemy w grupach maksymalnie 15-osobowych, które mają do wykonania sporo zadań – są wśród nich gry szkoleniowe, symulacyjne, ale co ważne – jest też czas na to, aby przełożyć je na realne sytuacje i nauczyć się np. jak w skuteczny sposób stawiać zadania pracownikom.

Jest też czas na wymianę doświadczeń, co cenią sobie nie tylko młodzi kierownicy, ale też ci doświadczeni. Staramy się, aby podczas warsztatów było jak najmniej elementów wykładów, ponieważ to najmniej efektywna forma uczenia się.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10682

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane