Intermarche dołącza do wojny cenowej z dyskonatmi

www.portalspozywczy.pl 24 czerwca 2013 15:33

Grupa Muszkieterów dołącza do wojny cenowej na rynku detalicznym w Polsce. W czerwcu zaczęła obniżkę cen najbardziej popularnych artykułów, nawet o 40 proc. - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Grupy Muszkieterów Marek Feruga.

Grupa Muszkieterów, do której należą sklepy m.in. Intermarche, chce w ten sposób walczyć np. z dyskontami.
- Kampania "Wielka rewolucja cenowa Intermarché" , na wzór "rewolucji francuskiej" to nasza pierwsza reakcja na to co aktualnie dzieje się na polskim rynku. Zamierzamy obniżyć ceny najbardziej popularnych i najlepiej rotujących artykułów. Ceny niektórych produktów spadną nawet o 40 proc. - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Feruga.
- Obecnie polscy konsumenci dysponują mniejszą ilością środków więc trzeba klientom zaoferować to czego oczekują, czyli bardzo niskie ceny. Obniżamy ceny najbardziej popularnych produktów. Będziemy je pozycjonować do poziomu najniższych cen na rynku. Pokażemy klientowi, że u nas również jest bardzo tanio, ale też jest wybór, i że klient może kupić najtaniej nie tylko podstawowe artykuły, ale też inne produkty, których już nie znajdzie np. w dyskontach - dodaje.
Zaznacza jednak, że Grupa Muszkieterów nie chce obierać kursu w kierunku dyskontów.
- To, że obniżyliśmy ceny nie oznacza, że chcemy obrać kurs w kierunku dyskontów. Pozostajemy siecią supermarketów, natomiast widząc co się dzieje na rynku wprowadzamy agresywną politykę cenową. Chcemy być konkurencyjni w stosunku każdego podmiotu na rynku - powiedział prezes.
Dodał, że tym co daje grupie przewagę nad konkurencją to produkty świeże
- Postawiliśmy na dobre wędliny, świeże owoce i warzywa, pieczywo. Zdecydowaliśmy się również na sprzedaż produktów garmażeryjnych, bo w sytuacji, gdy nasi klienci nie mają czasu na gotowanie w domu, coraz częściej sięgają po produkty gotowe. Jednocześnie nie zadowalają się produktami mrożonymi. Oczekują czegoś więcej. My spełniamy te oczekiwania, ponieważ oferujemy produkty wyrabiane ręcznie, na miejscu, świeże i na wagę - podkreśla Feruga.
Dodaje, że również produkty suche są kategorią, na którą grupa chce zwrócić większą uwagę.
- Doszliśmy również do wniosku, że powinniśmy zwrócić większą uwagę na produkty tzw. suche. Wartość sprzedaży asortymentu świeżego jest na wysokim poziomie. Możemy powiedzieć, że strategia - świeżo - odniosła sukces. Aktualnie nastał czas na poprawienie efektywności handlowej w przypadku pozostałych kategorii: m.in. produktów suchych i przemysłowych - mówi.
Prezes powiedział też, że pieniądze na kampanię cenową będą pochodzić m.in. z własnych oszczędności.

  • portos 2013-06-26 10:41:02

    i polegną ku chwale ojczyzny. Firmę prowadzi sie po to aby zarabiac pieniądze

  • wojtas 2013-06-24 22:54:09

    Współczuję dostawcom. To oni zapłacą za "agresywną politykę cenową" - dobrze jest wiedzieć, co to oznacza. My też prędej czy później padniemy jej ofiarą, gdy obniżąnam pensje, wydłużą czas pracy itp.itd.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11439

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane