Intermarche ukarane przez urząd kontroli reklam za fałszywe twierdzenia o zrównoważonych połowach

www.portalspozywczy.pl 22 czerwca 2012 09:38

Francuski urząd kontroli reklam (ARPP) stwierdził, że francuska sieć sklepów Intermarche (mająca swoje sklepy także w Polsce) musi wycofać wszystkie reklamy głoszące, że ryby sprzedawane w tej sieci pochodzą ze zrównoważonych głębinowych połowów.

Francuska organizacja pozarządowa BLOOM Association, zaskarżyła reklamy pokazywane przez Intermarche głoszące, że jej głębinowa flota połowowa - Scapêche - stosuje zrównoważone praktyki połowowe. Francuski Urząd Regulacyjny Profesjonalnej Reklamy (ARPP) uznał wniesione zastrzeżenia za zasadne. ARPP oświadczył, że reklamy mijają się z prawdą w części głoszącej, że ryby pochodzą ze zrównoważonych połowów oraz, że wbrew twierdzeniom reklamy Intermarche połowy te nie przyczyniają się do „ochrony i odnowy zasobów morskich".

„Wydana decyzja wysyła wyraźny sygnał do przemysłu rybnego, że trałowanie denne nie może być sprzedawane jako „zrównoważone działanie", mówi Matthew Gianni, współzałożyciel i doradca Deep See Conservation, koalicji działającej na rzecz ochrony dna morskiego. „Mamy nadzieję, że ta decyzja przekona Intermarche do porzucenia praktyki dennego trałowania, gdyż szkodzi to reputacji firmy."

Decyzja francuskiego urzędu odzwierciedla wyniki wielu najnowszych badań, według których trałowanie denne ma znacznie większy negatywny wpływ na dno północno-wschodniego Atlantyku niż wszystkie inne praktyki razem wzięte, oraz że spowodowało ono poważne uszczuplenie całych grup gatunków głębinowych.

 

 

Czytaj: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11051

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane