REKLAMA
REKLAMA

Internet lepszym doradcą zakupowym niż sprzedawca

Autor: dlahandlu.pl 10 marca 2016 10:29

Westwing Home & Living, firma e-commerce w branży wyposażenia wnętrz, wraz z firmą badawczą PMR przeprowadził badanie, w którym zapytał Polki korzystające z internetu przynajmniej kilka razy w miesiącu, skąd one i pozostali domownicy czerpią inspiracje, planując zakup różnych dóbr i usług.

REKLAMA

Jak pokazały wyniki badania, chcąc kupić ubrania, kosmetyki lub elementy wyposażenia najchętniej zaglądamy do sieci – przyznaje się do tego ponad 70% badanych. W opinii niemal 1/3 ankietowanych ważną rolę w kreowaniu potrzeby posiadania konkretnego przedmiotu odgrywa prasa oraz telewizja. Chętnie też zgłaszamy się po radę do rodziny i znajomych – zwłaszcza, jeśli przymierzamy się do zakupu ubrań lub kosmetyków. Jednocześnie wyniki sondażu dowodzą, że stosunkowo niewielka grupa badanych wierzy, że potrzebne do podjęcia decyzji informacje można znaleźć u sprzedawcy.

Z opinii najbliższych chętnie korzystamy też poszukując inspiracji w zakresie możliwości spędzania czasu wolnego czy podróży. Lepszym doradcą okazał się jedynie internet. Szukając pomysłu na wakacje aż 73% ankietowanych zagląda do sieci, chcąc poszerzyć swoją wiedzę w zakresie hobby robi to 63%. Jak dowodzą wyniki sondażu, ważną rolę zaczynają również odgrywać aplikacje mobilne. Czerpiemy z nich inspiracje równie często, jak z prasy i telewizji. Wyniki badania pokazują jednocześnie, że najmniejszym zaufaniem darzymy sprzedawców w sklepach.

Sytuacja zmienia się w momencie, kiedy naszym celem staje się zakup urządzeń elektronicznych lub usług bankowych. Wówczas dużą wiarę pokładamy w sprzedawcach ufając, że dysponują oni ekspercką wiedzą. Co ciekawe, ważną rolę – zwłaszcza w przypadku usług bankowych – odgrywają media społecznościowe. Aż 17% badanych szukając inspiracji w kwestiach związanych z finansami, odwiedza portale społecznościowe.

– Internet ma nas zainspirować, sprzedawcy dostarczyć sugestii w obszarach, w których brakuje nam wiedzy, znajomi i rodzina utwierdzić w wyborze. Tam, gdzie więcej miejsca na spontaniczne i impulsowe zakupy, tam częściej wystarczy opinia bliskiej osoby. Tam, gdzie pojawia się potrzeba odmiany, chętniej sięgamy po inspiracje w internecie, które – jeśli zakup wiąże się z istotnym wydatkiem – konsultujemy ze sprzedawcą, żeby z wyprzedzeniem odsunąć potencjalne pozakupowe wątpliwości. Polkom, zwłaszcza użytkowniczkom internetu, trudno dziś robić zakupy bez pomocy tego medium, ale nie zapominajmy, że na koniec do gry wchodzi kobieca intuicja – mówi Marcin Rzepka, partner w PMR.

Badanie przeprowadziła firma PMR na zlecenie Westwing Home & Living w dniach 3-6 listopada 2015 roku. Sondaż przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1010 pełnoletnich Polek, korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu. Grupa ta stanowi 2/3 populacji kobiet w Polsce.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12967

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA