PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Internetowe zakupy przestają być dodatkiem do tradycyjnego biznesu

Autor: www.dlahandlu.pl, OC&C 28 listopada 2012 09:09

Internetowe zakupy przestają być dodatkiem do tradycyjnego biznesu

Firmy oferujące zakupy internetowe przodują wśród najlepiej postrzeganych sieci detalicznych świata. Prym wiodą serwisy działające tylko w sieci: za granicą - Amazon, w Polsce - Allegro - tak wynika z badania konsumentów, przeprowadzonego przez między-narodową firmę doradczą OC&C Strategy Consultants.

Aż 9 z 10 najlepiej postrzeganych sieci detalicznych za granicą oferuje zakupy przez Internet. Połowa z nich, ta najwyżej ceniona, działa tylko w sieci, reszta - również w tradycyjnych sklepach.

- Sprzedaż przez Internet staje się dziś koniecznością i warunkiem wzrostu dla firm detalicznych na całym świecie. Oczywiście, w większości krajów europejskich, transakcje sieciowe to wciąż rynkowa nisza. Istnieją jednak takie kategorie, jak media i elektronika użytkowa, gdzie udział sprzedaży w Internecie już dziś dochodzi do 30%. Trend ten będzie się pogłębiał. Jak dowodzi nasze badanie, klienci bardzo wysoko cenią sobie bowiem firmy dające im możliwość zakupu przez Internet. Co więcej, klienci, którzy kupują produkty danej firmy zarówno w sklepie jak i w Internecie, cenią taką firmę wyżej od firmy, która sprzedaje tylko w sklepie - powiedział partner w polskim biurze OC&C Strategy Consultants, Marek Zdziech.

Analitycy OC&C wskazują, że wzrost roli zakupów internetowych w handlu detalicznym wynika ze znacznego zmniejszenia wielu odwiecznych barier. Dla przykładu, klienci europejskich sklepów internetowych znacznie rzadziej niż 5 lat temu narzekają na zbyt wysokie koszty dostawy (tak twierdzi 25% z nich wobec 34% 5 lat wcześniej), niezbyt bezpieczne formy płatności (5% wobec 21%), brak karty kredytowej (7% wobec 16%), czy też niepewność dotyczącą gwarancji (6% wobec 14%). Analitycy OC&C podkreślają też, że zakupom w Internecie sprzyja niemal nieograniczona szerokość asortymentu, która pozwala klientom zbierać wciąż nowe doświadczenia - a właśnie m.in. to, w warunkach powszechnej dostępności wszystkiego, definiuje status społeczny dzisiejszych konsumentów.

 - Nikt nie przebije e-sklepów w szerokości asortymentu i zaspokojeniu nawet najbardziej nietypowych potrzeb klientów. Tradycyjne sklepy nie są jednak zdane na powolne wymarcie. Po pierwsze, też muszą zaoferować zakupy w Internecie. Po drugie, salony z betonu i szkła muszą przyciągać klientów dokładnie tym, czego nie znajdą oni w sieci - miejscem spotkań towarzyskich, klimatem, angażowaniem zmysłów i emocji- komentuje Marek Zdziech

Firmy oferujące zakupy internetowe zostały docenione również w Polsce. I tak, najlepiej ocenionymi przez klientów markami detalicznymi w Polsce zostały (w kolejności): Allegro, IKEA, Rossmann, Empik i Biedronka.

  • amber 2013-01-23 10:24:48

    Wystarczy umiejętnie dobierać kontrahentów, sprawdzać komentarze itd. Ja w zeszłym roku wszystkie prezenty świąteczne kupiłem przez Allegro i jestem zadowolony. Myślę, że jeszcze z rok i wszystkie zakupy z poza branży FMCG będę robił tylko online.

  • Marta 2012-12-11 14:15:32

    Dla mnie allegro już nic nie znaczy , odkąd zostałam oszukana. Po prostu nie istnieje!

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11419

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane