Inwestor może starać się rozwijać w Europie model stworzony dla Żabki

www.portalspozywczy.pl 1 lipca 2015 20:12

- Inwestorzy branżowi byliby (dla Żabki- red.) najciekawszą opcją, gdyż mogą zapłacić premię za atrakcyjny rynek, za wejście w spółkę będącą niewątpliwym liderem oraz za skalę tego biznesu. Jednak inwestorów z takim potencjałem, operujących stricte w segmencie convenience, brakuje. Jest to na pewno opcja do przeanalizowania, ale obarczona ryzykiem, że rozmawia się z niewielką liczbą graczy- mówi o w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor w dziale doradztwa transakcyjnego KPMG w Polsce.

Jakiś czas temu amerykański gigant handlowy, firma 7-Eleven poinformowała, że chce inwestować w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Czy największa sieć convenience na świecie może być zainteresowana przejęciem Żabki, największej w Polsce sieci convenience?

7-Eleven to niewątpliwie przykład potencjalnego inwestora strategicznego, który jest specjalistą w segmencie sklepów convenience. Model Żabki może mu odpowiadać. Jeżeli zatem firma chce się od zera organicznie rozwijać w Niemczech, to może lepszym pomysłem będzie przejęcie sklepów Żabka w Polsce i nawet ekspansja z nią na Zachód? Takie rozwiązanie też wchodzi w rachubę. Dzięki niemu 7-Eleven może mieć ciekawą platformę sprzedażową i logistyczną. Pamiętajmy, że coraz więcej polskiej żywności jest sprzedawane na Zachód. Można stworzyć platformę zakupową przede wszystkim dla marek własnych. Należy jednak pamiętać, że w procesach transakcyjnych nie powinno stawia się na jeden podmiot, gdyż można się zawieść. Dlatego nie możemy przesądzać takiego kierunku transakcji. Fundusz w pewnym momencie musi sprzedać firmę. Branych więc będzie pod uwagę kilka wariantów inwestorów – a wśród nich także zaangażowanie kolejnego funduszu.

Pełny wywiad w serwisie www.portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10764

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane