Inwestycje Tesco czy Auchan to sygnał dla innych sieci, aby inwestować w e-commerce

Autor: dlahandlu.pl 9 czerwca 2011 07:50

Inwestycje Tesco czy Auchan to sygnał dla innych sieci, aby inwestować w e-commerce

Wejście w segment handlu internetowego takich gigantów jak Tesco czy Auchan to przede wszystkim sygnał dla inwestorów. Jeśli duża sieć rozwija handel internetowy w Polsce, to znaczy, że jej kierownictwo odrobiło lekcje i dostrzega potencjał szybkiego rozwoju sprzedaży. Na rynkach finansowych potrzebne jest przekonanie, że warto inwestować w inne przedsięwzięcia e-commerce w tej branży, nawet jeśli przynoszą one początkowo straty - uważa Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

Pozytywne opinie inwestorów (prywatnych i instytucjonalnych) umożliwią rozwój najlepszych firm. To także sygnał dla innych sieci, że najwyższa pora, by poważnie podejść do kwestii e-commerce i włączyć internetową wersję sklepu do strategii rozwoju.

- Wszystko razem poskutkuje pozytywnymi zmianami dla klientów. Rozwój handlu w internecie spowoduje, że usługa stanie się bardziej dostępna, przystępna cenowo i wzrośnie poziom samych sklepów - dziś pozostawiający w wielu wypadkach sporo do życzenia. Już teraz spożywcze sklepy internetowe kuszą klientów obniżkami cen, o czym donosi także portal dlahandlu.pl. Obniżenie cen nie musi wynikać z mniejszych marż, gdyż wraz ze zdobywaniem doświadczenia i rozwojem branży będzie rosnąć jej efektywność - mówi prezes Inquiry.

Trzeba pamiętać, że działalność e-commerce to więcej niż widzi klient - rozwój branży oznacza rozwój logistyki, systemów IT, usług analitycznych, aplikacji na smartphone'y i wielu innych usług, bez których dobry sklep nie będzie mógł funkcjonować.

Zdaniem Agnieszki Górnickiej, sklepy internetowe są także szansą dla mniejszych dostawców, oferujących produkty przeznaczone dla ściśle określonego odbiorcy - ekologiczne, dietetyczne, low-fat itp. (warto zauważyć, że powstało też wiele mniejszych sklepów oferujących produkty specjalistyczne - działających na niewielką skalę, ale świetnie wykorzystujących niedostatki tradycyjnego handlu).

- Wystarczy zresztą zerknąć na terminy dostaw w dowolnym większym sklepie internetowym. Często są to nawet 2 dni oczekiwania - wszystkie wcześniejsze dostawy są już zajęte przez klientów. Popyt ewidentnie przekracza podaż - czy potrzebny jest lepszy argument? - podsumowuje nasza rozmówczyni.

Inquiry jest niezależną, polską agencją badawczą. Agencja prowadzi specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących handlu. Inquiry prowadzi badania rynku m. in. dla sieci sklepów, producentów z branży FMCG, a także dla firm z branży finansowej. Działalność Inquiry obejmuje teren Polski oraz rynki międzynarodowe. (www.inquiry.com.pl).

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10993

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane