REKLAMA
REKLAMA

Istotne zmniejszenie udziałów marek własnych w dyskontach odbiło się na wynikach Otmuchowa

Autor: dlahandlu.pl 27 sierpnia 2015 09:35

ZPC Otmuchów S.A. producent słodyczy i słonych przekąsek w I półroczu 2015 roku miał przychody ze sprzedaży na poziomie 118,8 mln zł, EBITDA to 8 mln zł, a zysk netto 1,6 mln zł. Grupa Otmuchów wprowadza obecnie szereg inicjatyw oszczędnościowych, co w konsekwencji ma prowadzić do poprawy wyników finansowych w kolejnych kwartałach.

REKLAMA

- Wyniki za pierwszą połowę roku nie odpowiadają naszym ambicjom. Są one w dużej mierze efektem zmian w polityce zakupowej dyskontów. Pogłębiająca się w 2Q2015 dywersyfikacja dostawców oraz istotne zmniejszenie udziału produktów private label w sprzedaży ogółem w tych sieciach i mniejsza liczba akcji in-out przyczyniły się do osiągnięcia słabszych od zakładanych wyników finansowych. Jednak nawet w tak trudnych warunkach Grupa Otmuchów potrafiła zanotować zysk netto, dodatni wynik EBITDA oraz pozytywne przepływy pieniężne. Istotnie obniżyliśmy również zadłużenie finansowe. Rozpoczęliśmy intensywne zmiany w obszarze sprzedaży dostosowujące nasz profil do nowej sytuacji rynkowej oraz uruchomiliśmy działania mające na celu obniżenie bazy kosztowej – powiedział Mariusz Popek, prezes zarządu ZPC Otmuchów S.A.

Udział sprzedaży produktów Otmuchowa do głównego odbiorcy, czyli sieci Biedronka, w pierwszym półroczu wyniósł 36,9 proc., to jest o 4,38 p.p. mniej, niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. W pierwszych sześciu miesiącach 2015 r. Grupa Otmuchów odnotowała niższą sprzedaż produktów do swojego głównego odbiorcy w kategoriach mleczka, produktów śniadaniowych oraz słonych przekąsek. Przychody grupy w segmencie słodyczy wyniosły 63,1 mln zł, co oznacza spadek o 7 mln zł. 

Oszczędności mają sięgnąć kilku milionów złotych w perspektywie rocznej i pojawią się już w kolejnych kwartałach tego roku. Ponadto ważnym elementem poprawy wyników w kolejnych kwartałach powinny być nowe umowy pośrednictwa sprzedaży zawarte z ZPC Bałtyk oraz Teekanne.

Spadki sprzedaży Grupa stara się rekompensować poprzez rozbudowę portfolio produktów oferowanych obecnym klientom, pozyskiwanie nowych klientów krajowych oraz produkcję B2B (m.in. Danone, P&G). Bardzo ważnym z punktu widzenia Grupy jest także kontynuacja rozwoju na rynkach zagranicznych. W I połowie roku udział eksportu w całości sprzedaży wyniósł 16%, co oznacza wzrost o 2,3 pkt. proc. wobec stanu przed rokiem. Największy udział sprzedaży w pierwszym półroczu Grupa Otmuchów zanotowała na rynku czeskim, niemieckim oraz węgierskim. Największy przyrost obrotów z handlu zagranicznego Grupa osiągnęła na rynkach brytyjskim, belgijskim oraz włoskim.

Firma planuje także modernizacje i zakup nowych linii technologicznych oraz wprowadzenie produktów, które z perspektywy zarządu mogą wyróżnić się na tle rynku i branży.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12518

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA