REKLAMA
REKLAMA

Jak zatrzymać klienta w e-sklepie ? TOP 5 skutecznych metod

Autor: pr 28 stycznia 2015 09:23

Aż o 3,5 mld złotych, do poziomu 25 mld, wzrosła w ubiegłym roku wartość rynku handlu internetowego w Polsce. Jednak w parze ze zwiększeniem wydatków nie idzie lojalność konsumentów, gdyż o ich wyborach najczęściej decyduje najniższa cena. Co więcej, według analityków pozyskanie nowych klientów jest kilkukrotnie droższe niż utrzymanie dotychczasowych. Jak zatem skutecznie zwiększyć ich lojalność?

REKLAMA
Aktualnie w Polsce działa 25 tys. sklepów internetowych. Wraz ze wzrostem liczby e-sklepów, rosną koszty działań reklamowych przez nie prowadzonych. Okazuje się, że pozyskanie nowego klienta, według Sociomantic Labs, jest nawet kilkukrotnie droższe niż zachęcenie obecnego do ponownego zakupu. Warto więc zadbać o to, by ci już pozyskani nie zakończyli swojej współpracy z serwisem na jednorazowej transakcji. Firmy, które chcą świadomie zarządzać relacjami ze swoimi klientami oraz mieć wpływ na ich decyzje coraz częściej opierają swoje dziania o tzw. lejek sprzedażowy. Dzięki niemu są w stanie kwalifikować klientów do różnych grup, w zależności od etapu procesu zakupowego, na którym aktualnie się znajdują.

Efektywność takich działań wydatnie wzmacnia reklama osobista, czyli programmatic buying. Pozwala na dostosowanie formy i treści reklam uwzględniając specyfikę każdego odbiorcy z osobna. - Szczególnie przydatne jest to dla tych przedsiębiorstw, które prowadzą lub chcą prowadzić aktywną politykę lojalnościową - mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający Sociomantic Labs. Technologia pozwala znacznie udoskonalić tradycyjne, już stosowane działania marketingowe.

Jak zatrzymać klienta korzystając z programmatic?

1. Programy lojalnościowe - wydają się być najbardziej oczywistym sposobem na zatrzymanie klienta. Reklama osobista pozwala zniwelować ich główną wadę, czyli zbyt duże obniżenie marży. Analizując cechy klienta możemy dostosować poszczególne parametry oferty do konkretnego, pojedynczego użytkownika.

2. Rabaty i promocje - bazując na ściśle określonych danych na temat klienta technologia reklamy osobistej umożliwia skierowanie oferty do konkretnych osób, również z uwzględnieniem ich umiejscowienia w lejku sprzedażowym. Pozwala też znacznie lepiej dostosować przekaz do poszczególnych osób, realizując równocześnie różne polityki rabatowe i promocyjne dla każdej z nich z osobna. Rabaty można zastosować także w momencie, gdy klient „porzuci koszyk zakupowy". Wtedy, jako dodatkową zachętę można zaproponować właśnie obniżenie ceny produktu, który oglądał lub dołączyć do niego dodatkowe akcesoria.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA