Jak znaleźć równowagę w produkcji marek własnych?

www.portalspozywczy.pl 7 czerwca 2017 10:16

Marki własne nie miałyby racji bytu, gdyby producentom nie opłacało się wytwarzać i dostarczać do sieci tego typu produktów. - Dopóki taka produkcja nie przynosi strat, a generuje jakieś zyski, to może być całkiem dochodową gałęzią biznesu. Wszystko jednak zależy od proporcji. Jeżeli produkcja na potrzeby marek własnych stanowi jedynie dodatkowe źródło dochodu dla firmy, to w ostatecznym rozrachunku posłuży ona finansowemu wzmocnieniu marki producenta. Ale w przeciwnym przypadku, gdy dostawca marek własnych uzależniony jest w dużym stopniu od jednego odbiorcy to wystawia się na bardzo duże ryzyko i z czasem pogarsza swoją pozycję negocjacyjną względem sieci – mówi Marcin Hydzik, prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka.

Prezes ZPPM uważa, że cała sztuka polega na znalezieniu optymalnych proporcji pomiędzy produkcją na rzecz marek własnych sieci i marką producenta. - Nie istnieje coś takiego jak jeden uniwersalny bezpieczny pułap udziału marek własnych w stosunku do całości produkcji. Każdą sytuację należy rozpatrywać indywidualnie, gdyż produkcja wynika ze strategii marketingowej firmy, jej planów rozwojowych, portfela produktów, liczby odbiorców itd. Są na naszym rynku firmy, które w ogóle nie produkują marek własnych i doskonale dają sobie radę, inne mają w swojej ofercie tego typu produkty i również dobrze funkcjonują – mówi prezes Hydzik.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10715

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane