PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Jaka przyszłość czeka papierowe materiały POS?

Autor: dlahandlu.pl 14 lipca 2015 11:32

- Już teraz pojawiają się prognozy mówiące o tym, że tradycyjne, kartonowe materiały POS znikną z hipermarketów i innych sklepów. W Polsce jak na razie się na tego typu tendencję nie zanosi, czego powodem jest kilka czynników - uważa Maciej Olechno, new business manager, Paperhat Poland.

Materiały POS trzeba czymś zastąpić, albo zupełnie nowym produktem albo lepszymi materiałami z jakich wykonane były by POSy. - Jak mogą wyglądać lepsze POS-y? Już teraz na rynku są dostępne materiały i stoiska oddziałujące na więcej niż jeden zmysł. Martin Lindstrom, uznany ekspert brandingu i neuromarketingu twierdzi, że zastosowanie rozwiązania angażującego dwa zmysły powoduje wzrost lojalności względem marki o około 30 proc. Rozwiązanie angażujące trzy zmysły ma dawać już wzrost 70-proc. A to oznacza, że przyszłością są POS wydające dźwięki, wyświetlające obrazy i emitujące zapachy. Coraz większą popularność zdobędą też stoiska, które pozwolą szybko i bez kosztowo wypróbować produkt. Nowa technologia wymusi częstsze wykorzystanie materiałów bardziej odpornych i trwałych niż karton – pleksiglasu, włókna szklanego, a w wypadku marek premium prawdopodobnie metalu i drewna. Takie materiały będą musiały być tworzone z myślą o całej marce, a nie pojedynczej kampanii – wyrzucenie POS z kartonu po zakończonej kampanii nie stanowi problemu, jednak nie postąpimy tak z POSem wykonanym z metalu czy pleksi. Jednak wraz z jakością takich materiałów pojawia się zagrożenie ich zniszczenia lub awaryjności. Firmy ostrożnie podchodzą do tego typu rozwiązań właśnie przede wszystkim z uwagi na koszty wynikające z uszkodzenia, kradzieży czy awarii. Tak więc na naszym „podwórku” to kwestia co najmniej kilku lat  - prognozuje ekspert.

W przyszłości natomiast sytuacja może wyglądać nieco inaczej. - Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby osoba wchodząca do sklepu poruszała się po nim ze „smart-wózkiem” na przykład na bieżąco obliczającym ceny czy wskazującym położenie określonego towaru. Prawdopodobnie jeszcze więcej będzie info-kiosków, a cyfrowi doradcy klienta pomogą szybko załatwić proste, codzienne sprawy, z którymi udajemy się do sklepu czy punktu obsługi. Jest też prawdopodobne, że wzrośnie rola rozwiązań samoobsługowych, jednak tutaj kasowanie towaru będzie przebiegać dużo sprawniej niż obecnie, a być może całkowicie bezobsługowo…- dodaje Maciej Olechno.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11446

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 508972

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane