PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Jakościowe kampanie wizerunkowe dyskontów zmieniły postrzeganie marki własnej

Autor: dlahandlu.pl 16 stycznia 2013 09:33

- Na przestrzeni ostatnich lat polski konsument poznał i docenił marki własne za ich jakość i cenę. Przyczyniły się do tego kampanie jakościowe prowadzone przez największe sieci dyskontowe Biedronkę i Lidla - uważa Ewa Wójcikowska, prezes zarządu Global Cosmed, firmy produkującej chemiczne i kosmetyczne produkty pod markami własnymi sieci dyskontowych.

REKLAMA

Obecnie niektóre z produktów sprzedawanych pod marką własną klasyfikowane są przez firmę badawczą Nielsen jako osobne marki. - Tak jest np. w przypadku produkowanego przez nas dla Biedronki płynu do kąpieli Be Beauty, który jest najczęściej kupowaną marką płynu do kąpieli w Polsce. To pokazuje, że klienci poznali, przyzwyczaili się do produktów sprzedawanych w dyskontach, uznali je za ciekawe i wracają po nie w czasie kolejnych zakupów - mówi Ewa Wójcikowska. I dodaje, że w Polsce udział marek prywatnych w rynku art.
chemicznych i kosmetycznych wynosił w 2011 roku ok. kilkanaście proc. W Niemczech jest to ok. 40 proc., zaś w Wielkiej Brytanii sięga 60 proc. Dlatego firma Global Cosmed upatruje szans rozwoju w zmianach rynkowych, które już się toczą, a mają szansę nabrać w najbliższych latach jeszcze większego rozpędu wraz z rosnącą dynamiką rozwoju kanału dyskontowego.

W sklepach dyskontowych marki własne artykułów chemicznych stanowią 67,5 proc. całości asortymentu.

Przychody ze sprzedaży spółki wyniosły po III kw. 2012 roku 101,4 mln zł i były o blisko 25 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wzrósł również zysk netto, który po trzech kwartałach 2012 r. wyniósł 4,7 mln zł, wobec 4,4 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zgodnie z prognozami spółki, przychody w 2012 r. przekroczą 120 mln zł (wzrost o 14 proc. r/r). W dwucyfrowym tempie zwiększy się także zysk netto, który na koniec 2012 r.
według prognoz wyniesie blisko 6 mln zł (wzrost o 18 proc. r/r).
W 2013 r., według szacunków zarządu, Global Cosmed S.A. zanotuje ponad 6,8 mln zł zysku netto przy przychodach na poziomie 132,3 mln zł. Oznacza to wzrost o odpowiednio 15 i 10 proc. w stosunku do prognozowanych wyników na 2012 r. Zysk operacyjny wyniesie natomiast 9,2 mln zł wzrastając o 12 proc. rok do roku.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16514

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA