Jeronimo Martins chce mieć w Polsce 3 tysiące Biedronek w 5 lat

Autor: Reuters.com 12 października 2010 21:40

Jeronimo Martins chce mieć w Polsce 3 tysiące Biedronek w 5 lat

Jak powiedział Pedro Soares dos Santos, CEO Jeronimo Martins dzięki doskonałym wynikom sklepów Biedronka na polskim rynku, portugalska spółka w 2010 r. spodziewa się osiągnąć rekordowe zyski.

W 2009 r. właściciel sieci Biedronka zanotował zysk netto sięgający 200 mln euro, głównie dzięki znacznym wzrostom sprzedaży i zysku osiagniętym przez polskie dyskonty, należące do sieci.

Obecny rok ma być jeszcze lepszy. - (W 2010 r.) Będziemy mieć rekordowe zyski - powiedział dziennikarzom Soares dos Santos.

Władze Jeronimo Martins oczekują, że Biedronka będzie generować na koniec roku 60 proc. przychodów grupy, w porównaniu doponad 55 proc. na koniec II kw. br.

Soares dos Santos dodał, że Jeronimo podwoi wkrótce liczbę sklepów w Polsce. - Chcemy mieć w Polsce 3000 sklepów w 4-5 lat. Będziemy się rozwijać organicznie lub poprzez przejęcia sklepów innych operatorów - powiedział. Obecnie sieć Biedronka ma w Polsce ponad 1550 sklepów dyskontowych.

Dodał jednocześnie, że polski rynek detaliczny jest ciągle mocno rozdrobniony, co będzie prowadzić do jego dalszej konsolidacji. - Niektóre sieci handlowe opuszczą polski rynek, a my jesteśmy przygotowani na szane przejęć, które mogą się pojawić - powiedział CEO Jeronimo Martins.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • j 2010-10-21 01:59:19

    Sorry Kupiec ehehehhehe !!!!!!!

  • j 2010-10-21 01:56:43

    Halo Kupiec !!!! this is for you !!

    Podróż w przeciwnym kierunku

    Poza produktami spożywczymi, w specjalnym pociągu Jeronimo Martins mogą znaleźć się również artykuły gospodarstwa domowego oraz środki higieny. Firma Takargo, która obsługiwać będzie transport do granicy z Francją, już przewozi na innych liniach kolejowych papier oraz detergenty i inne wyroby chemiczne.

    Zanim jednak pierwszy pociąg z towarem dla Biedronki wjedzie na polskie tory, eksperci zastanawiają się, co zabierze w drodze powrotnej do Portugalii. W opinii Any Silva, największe szanse na przestrzeń w wagonach firmy JM mają artykuły z Polski dostępne w sieci supermarketów Pingo Doce. Są to już nie tylko sery Mlekovity i jogurty firmy Bakoma, sprzedawane pod marką własną, ale także wędliny, ogórki konserwowe oraz wódka i piwo. Produktami znad Wisły, które mają duże szanse na podbicie Półwyspu Iberyjskiego, są jabłka.

  • j 2010-10-21 01:54:35

    No comment dla Kupiec !!!!!

    Sukces sieci słusznie wiązany jest z osobą Pedro Pereiry da Silva. Biedronka została nawet uznana za jedną najbardziej innowacyjnych firm w Europie. W uzasadnieniu można było przeczytać, że o przyznaniu takiego tytułu zdecydowała wiedza o potrzebach klienta, prostota, niskie ceny oraz skala działania przedsiębiorstwa. – Nie uważam tych cech za najważniejsze i decydujące o sukcesie Biedronki. Wymieniłbym kilka innych, które moim zdaniem są istotniejsze. To, po pierwsze, wiedza o rynku i kliencie, po drugie zgrany zespół pracowników, po trzecie zaś doskonałe stosunki z partnerami biznesowymi. Dopiero efektem harmonii tych trzech elementów jest jakość naszej oferty i niskie ceny. Nie bez znaczenia są również skala działania, prostota operacyjna i efektywność funkcjonowania – utrzymuje, może trochę skromnie, Pedro da Silva.

    Dziś Biedronka to ponad 1520 dyskontów i 8 centrów dystrybucyjnych, a wartość jej sprzedaży w pierwszym półroczu sięgnęła prawie 9 mld zł. Firma zatrudnia ponad 29 000 pracowników i zamierza uruchamiać nawet do 150 nowych sklepów rocznie. A przede wszystkim cieszy się uznaniem nie tylko klientów, ale również zdecydowanej większości dostawców.

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10764

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane