PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Jest miejsce na kolejne dyskonty w Polsce

Autor: PMR 18 grudnia 2010 10:09

Według szacunków firmy PMR, w 2010 roku największą dynamikę wzrostu przekraczającą 20 proc. rok do roku odnotowały, kolejny rok z rzędu, sklepy dyskontowe.

Był on konsekwencją kontynuowanej ekspansji, głównie lidera rynku sieci Biedronka, jak i bardzo dobrych wyników drugiego gracza w tym segmencie, sklepów Lidl. Utrzymując podobne tempo rozwoju, w roku 2013 na rynku polskim będzie działało już ponad 3 tysiące placówek dyskontowych.

Jednocześnie na rynku polskim nadal pozostaje miejsce dla kolejnych sklepów tego formatu. Gęstość sieci jest wciąż niewielka i dochodzi, według estymacji PMR, do 60 sklepów dyskontowych na milion mieszkańców w 2010 roku. Obecnie na jeden dyskont przypada 16 tysięcy osób, trzy lata temu - 23 tysiące.

- A przecież warto pamiętać, że cały czas możliwe do zrealizowania pozostają ambitne plany przyspieszenia rozwoju relatywnie nowego gracza na tym rynku, sieci Aldi" - przypomina Dominika Kubacka, analityk handlu detalicznego PMR.

- Dzięki wysokim, dwucyfrowym wzrostom sprzedaży, które przewidujemy na kolejne lata, segment sklepów dyskontowych w 2013 roku przekroczy 16 proc. udziałów w rynku spożywczym w Polsce, niemal dwukrotnie więcej niż w latach 2007-2008, zostając liderem wśród nowoczesnych kanałów dystrybucji - podsumowuje Dominika Kubacka.

Dyskonty zwiększyły również inwestycje w charakterystyczne dla tego segmentu marki własne. Według szacunków PMR, w 2010 roku to dyskonty odnotują najwyższą dynamikę sprzedaży marek własnych, rzędu 27 proc., podczas gdy jeszcze w 2009 roku liderem wzrostu w tym asortymencie były hipermarkety.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11419

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane