Jest potencjał, brakuje innowacyjności - relacja z sesji o rynku centrów handlowych na Property Forum Wrocław

Property News 29 listopada 2012 13:59

Wbrew pozorom, głównym hamulcem w rozwoju nowych centrów handlowych we Wrocławiu wcale nie musi być najwyższy poziom nasycenia tego typu powierzchnią w kraju, ale brak pomysłu na nowy koncept, który przełamałby powtarzalność oferty istniejących obiektów. Czy szansę na realizację innowacyjnego projektu, który przyciągnie klientów, daje teren przy stadionie Śląska Wrocław?

- Wrocław i całe województwo dolnośląskie to rynek wręcz przesycony centrami handlowymi - uważa Barbara Dyś, pełnomocnik zarządu ds. ekspansji i rozwoju spółki Rank Progress. Średnie nasycenie powierzchnią handlową na 1000 mieszkańców Polski wynosi 500 mkw., podczas gdy we Wrocławiu jest to 750 mkw.

Zaplanowane w najbliższym czasie rozbudowy już istniejących centrów handlowych, czyli Parku Handlowego Bielany, Magnolii Park czy Pasażu Grunwaldzkiego, podniosą ten współczynnik do 900 mkw. powierzchni na 1000 mieszkańców. - W ten sposób rynek na pewien czas zostanie nasycony. Deweloperzy o tym wiedzą i podchodzą do nowych inwestycji bardzo ostrożnie. Z drugiej strony mają już wykupione działki pod kolejne projekty - dodaje.

Czy możliwość wykreowania nowej oferty handlowej daje teren inwestycyjny przy stadionie Śląsk Wrocław, który miasto wystawiło na sprzedaż?

Inwestor potrzebny od zaraz

Ponad 6-hektarowa działka, dla której miasto szuka inwestora, jest objęta planem zagospodarowania przestrzennego. - Wierzymy, że ta lokalizacja jest wyjątkowa i znajdziemy dla nią kupca. Możliwa jest tu realizacja wszystkich funkcji komercyjnych, poza mieszkaniowymi - podkreśla Regina Danek, Wydział Nabywania i Sprzedaży Nieruchomości, Urząd Miasta Wrocławia. - Rzadko kiedy inwestor może kupić działkę, do której są doprowadzone wszystkie media. Poza tym zostały przeprowadzone badania archeologiczne, co zwalnia inwestora z ryzyka w tej kwestii - dodaje.

Monika Rajska-Wolińska z firmy Colliers zwraca jednak uwagę na ograniczenia w realizacji projektu handlowego w tym miejscu. - Decydują o tym chociażby działające w okolicy CH Borek, Sky Tower oraz CH Magnolia Park - wyjaśnia. Z drugiej strony wskazuje na bliskość osiedli mieszkaniowych i potencjał zakupowy ich mieszkańców. Blisko stadionu jej zdaniem nie ma jednak większego znaczenia dla planowanej galerii.

Według Edyty Bobek z DTZ jeszcze przed mistrzostwami Euro 2012 inwestycja handlowa przy stadionie miałaby sens, jednak na dzień dzisiejszy, kiedy powstają dodatkowe powierzchnie w istniejących centrach, przedsięwzięcie w takiej skali, jak było to planowane na początku, nie ma uzasadnienia - uważa.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10864

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane