JM chce eksportować brand Hebe na rynki zagraniczne

Autor: dlahandlu.pl na podtawie Diario Economico 4 marca 2016 10:53

JM chce eksportować brand Hebe na rynki zagraniczne fot. Jeronimo Martins

Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins, przy okazji ogłoszenia wyników firmy za 2015 r. ujawnił niektóre plany inwestycyjne spółki. Szef JM zdradził, że myśli o przeniesieniu polskiego konceptu Hebe na inne rynki - czytamy w Diario Economico.

Prezes JM widzi potencjał w marce Hebe. Firma szuka odpowiedniej formuły eksportu brandu na zagraniczne rynki.

Ponadto, Grupa zamierza otworzyć w tym roku od 70 do 100 sklepów Ara w Kolumbii. Planowana inwestycja w ten koncept ma wynieść 100 milionów euro.

Pedro Soares dos Santos podczas konferencji prasowej wspomniał również o szansie na kilka akwizycji w Kolumbii. Rynek miło zaskoczył portugalski koncern.

Przypomnijmy, sprzedaż netto Grupy w 2015 r. wyniosła 13,727 mld euro w porównaniu do 12,680 mld euro w 2014 r. Sprzedaż Biedronki to 9,205 mld euro (8,432 mld euro w 2014 r.). Pingo Doce zanotowało sprzedaż w wysokości 3,407 mld euro (3,234 mld euro w 2014 r.), Recheio sprzedało towary za 832 mln euro (799 mln euro w 2014 r.), a sprzedaż pozostałych szyldów to 283 mln euro (215 mln euro w 2014 r.).

Spółka podała w raporcie, że zamierza przeznaczyć na inwestycje w 2016 r. 550-650 mln euro, z czego na inwestycje w Biedronce przypadnie około 45 proc. tej kwoty.

W 2015 r. Grupa zainwestowała łącznie 412,3 mln euro, z czego 54,2% przeznaczono na umacnianie pozycji i zdobywanie nowych rynków zbytu.
Biedronka otworzyła w ubiegłym roku 102 sklepy, realizując plan rozwoju. Pingo Doce powiększyło się o 21 placówek, Ara powiększyła się o 56 sklepów i nowe centrum dystrybucyjne, a Hebe uruchomiło 15 sklepów kończąc rok z liczbą 134 jednostek w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11127

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane