REKLAMA
REKLAMA

JM potrzebuje 400-500 sklepów, aby znaleźć się na liście 3 największych sieci detalicznych w Kolumbii

Autor: www.dlahandlu.pl 17 grudnia 2012 10:01

Dla Kolumbii Jeronimo Martins przedstawiła plan rozwoju sieci Ara na lata 2013-2015, który będzie jednak wolniejszy, niż można było zakładać. JM póki co zbudowała solidną bazę pod inwestycje w sieć detaliczną w Kolumbii, gdzie udział handlu tradycyjnego w sprzedaży w 2012 roku wynosił 80 proc., konkurencja to tylko dwie nowoczesne sieci handlowe Surtimax i D1, które skoncentrowane są na niskiej ofercie cenowej, zaś ogólnie ceny żywności na rynku są wysokie.

REKLAMA

Sieć Ara (papuga) ma zamiar konkurować z  małymi sklepami detalicznymi, gdzie zaopatruje się 78 proc. klientów, oferując około 1500 pozycji asortymentowych w cenach znacznie niższych niżkonkurencja. 40 proc. sprzedaży Ary mają generować marki własne tańsze od produktów brandowych średnio o ok. 20 proc. Na rynku kolumbijskim JM zamierza połączyć politykę codziennie niskich cen z sezonowymi promocjami
na produkty żywnościowe i nieżywnościowe, które mają przyciągać klientów. Na starcie kluczowe kategorie będą stanowiły produkty mięsne, nabiał i pieczywo.

Pierwsze sklepy o powierzchni 400-700 mkw. powinny być otwarte w I kw. 2013 roku w regionie, który zamieszkuje ok. 4 mln ludności. Na 2013 rok zapowiedziano otwarcie 30 z 40 wstępnie planowanych otwarć oraz kolejne 150 sklepów w 2015 roku. Espirito Santo szacuje, że JM potrzebuje 400-500 sklepów, aby znaleźć się na liście 3 największych sieci detalicznych w Kolumbii, co wydaje się trudne do osiągnięcia do roku 2015.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11855

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA