JMP inwestuje w system chroniący klientów przed zakupem przeterminowanej żywności

Autor: www.dlahandlu.pl 26 czerwca 2012 10:02

Jeronimo Martins Polska wdraża innowacyjne rozwiązania oferowane przez Instytut Logistyki i Magazynowania. Zapewnienie skutecznego zarządzania świeżą żywnością, w tym poprawa bezpieczeństwa i satysfakcji konsumentów, to zadania, jakie ma realizować wdrażane w sieci ponad 1900 sklepów Biedronka kody GS1 DataBar.

Dodatkowo, nowe oznakowanie zaproponowane przez ekspertów z ILiM umożliwia śledzenie ruchu i pochodzenia produktów. W przypadkach nieprawidłowości bądź zagrożenia życia, zastosowanie kodów DataBar znacznie przyspieszy procedurę wycofania produktów z rynku.

Aby być zgodnym z wymaganiami prawnymi oraz rosnącymi oczekiwaniami klientów w zakresie jakości świeżej żywności, sieć Biedronka wdrożyła identyfikację poprzez numery GTIN.

Dzięki nowej generacji kodów kreskowych sieć detaliczna zarządza datami ważności produktów w sposób zautomatyzowany.

Biedronka wprowadza kody GS1 DataBar rozszerzone na produkty o stałej i zmiennej masie. Znakowane są: mięso, drób, świeże sałatki, chleb, wyroby mleczarskie i ryby. W zaproponowanym przez ILiM kodzie kreskowym GS1 DataBar zakodowane są następujące informacje: GTIN, data ważności, masa netto i oznaczenie partii produkcyjnej. Głównym celem projektu jest zagwarantowanie, że produkt przeterminowany nie zostanie sprzedany klientowi.

Drugim celem jest wspieranie ewentualnego procesu wycofania produktów o nieodpowiedniej jakości, jeżeli taka konieczność zaistnieje.

Kolejnym krokiem JMD jest uzyskanie wyższej pozycji w kategorii świeżej żywności, jak te uzyskane już w grupie produktów suchych, napojów i produktów niespożywczych.

Biedronka planuje doprowadzenie do sytuacji identyfikowania ponad 100 produktów marki własnej kodami GS1 DataBar, co będzie stanowiło ok. 10% całkowitej liczby produktów sprzedawanych w tej sieci.

Inwestycje sieci to ponad 1000 skanerów sklepowych, przenośne terminale danych, sprawdzarki cen oraz aktualizacja oprogramowania.

Realizowane w ścisłej współpracy z ILiM wdrożenie kodów GS1 DataBar w sieci Biedronka jest jednym z najważniejszych i największych wdrożeń na świecie. Wprowadzenie nowych produktów z ustandaryzowanym kodem kreskowym i angażowanie nowych dostawców jest kolejnym krokiem do spełnienia celu, jakim jest posiadanie ponad 100 produktów oznaczonych kodami GS1 DataBar.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane