Jones Lang LaSalle: E-commerce nie zagrozi centrom handlowym

Autor: www.dlahandlu.pl 16 listopada 2012 09:19

Jones Lang LaSalle: E-commerce nie zagrozi centrom handlowym

Według ekspertów Jones Lang LaSalle rozwój e-commerce będzie miał istotny wpływ na funkcjonowanie poszczególnych gałęzi tradycyjnego handlu oraz całego sektora nowoczesnych centrów handlowych w krajach regionu Europy Środkowo - Wschodniej.

- Dynamiczny rozwój sektora e-commerce znacząco wpływa na sposób funkcjonowania obiektów handlowych w regionie CEE, podobnie jak ma to miejsce na bardziej rozwiniętych rynkach Europy Zachodniej. Coraz szerszy dostęp do Internetu, upowszechnienie smartfonów, tabletów i innych tego rodzaju urządzeń, w połączeniu ze wzrostem popularności portali społecznościowych, przyczyniają się do zmiany zachowań i nawyków współczesnych konsumentów - mówi Kevin Turpin, Dyrektor Działu Badań i Doradztwa w Europie Środkowo - Wschodniej, Jones Lang LaSalle.

I dodaje: - E-commerce jest nie tylko dodatkowym kanałem zakupowym. Lepszy dostęp do informacji o produkcie dzięki Internetowi, sprawia, że dotychczas bierny konsument staje się aktywnym i wymagającym uczestnikiem rynku".

Kluczowym czynnikiem wzrostu sprzedaży internetowej jest również dostępność różnorodnych, bezpiecznych i szybkich metod płatności.
Pomimo wzrostu, dostęp do Internetu w regionie CEE wciąż utrzymuje się na niższym poziomie niż w krajach Europy Zachodniej. Zróżnicowanie można zaobserwować również pomiędzy poszczególnymi rynkami CEE - od 41 proc. gospodarstw domowych posiadających dostęp do sieci w Serbii, do 71 proc. na Słowacji. Jest to bezpośrednią przyczyną, dla której sektor e-commerce nie rozwija się równomiernie w poszczególnych krajach Europy Środkowo - Wschodniej.

Co ciekawe, młodzież wcale nie stanowi najliczniejszej grupy użytkowników sklepów internetowych. Według danych GfK Polonia, największej liczby transakcji dokonują 30- i 40-latkowie. Kobiety na ogół chętniej kupują drogą elektroniczną niż mężczyźni, ale proporcje te wahają się w zależności od kategorii produktów. Kupujący online szukają okazji cenowych, informacji, korzystają z rekomendacji innych użytkowników, śledzą i porównują ceny. Wskaźnik liczby mieszkańców krajów regionu CEE robiących zakupy przez Internet nadal kształtuje się poniżej poziomu w Europie Zachodniej. Pomimo, że dysproporcje te ciągle się zmniejszają, ich całkowite zniwelowanie zajmie jeszcze kilka lat.

Polski rynek internetowy od kilku lat przeżywa boom. W 2011 r. odnotowano jego wzrost na poziomie 32 proc., w rezultacie czego 3,1 proc. sprzedaży detalicznej generowane jest obecnie przez e-handel. Wynik ten jest możliwy dzięki takich czynnikom jak coraz powszechniejszy dostęp do sieci, odpowiednia oferta, bezpieczeństwo oraz atrakcyjność e-zakupów dla konsumentów.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane