Jones Lang LaSalle: Handel czekają zmiany, wywołane rosnącą siłą internetu

Autor: dlahandlu.pl 14 września 2010 13:16

Jones Lang LaSalle: Handel czekają zmiany, wywołane rosnącą siłą internetu

- W miarę wychodzenia z recesji, handel pozostanie ważnym elementem gospodarki, kreującym nowe miejsca pracy, ale także przyciągającym klientów, coraz nowszymi atrakcjami - mówi Robert Bonwell, dyrektor działu doradztwa ds. sektora handlowego w Europie w Jones Lang LaSalle, komentując raport "Handel2020", omawiający zmiany, jakie czekają rynek handlowy na przestrzeni kolejnych 10 lat. W opracowaniu wzięto pod uwagę wpływ takich czynników, jak: gospodarka, technologia, kultura, demografia.

Według autorów raportu na zmianę oblicza handlu będzie miała wpływ rosnąca siła i wymagania konsumentów, czerpiących wiedzę z internetu. Powoduje to, że sieci handlowe muszą dbać o nie tylko o podstawową działalność, ale także o tworzenie niestandardowej oferty dla konsumentów, towarzyszącej robieniu zakupów, oraz uruchamianie dodatkowych usług dostępnych na terenie sklepów. Związane jest to także z rosnącą przewagą sprzedaży internetowej i koniecznością poszukiwania wartości dodanych przez sklepy, prowadzące sprzedaż tradycyjną. Autorzy raportu zwracają jednak uwagę, że sprzedaż internetowa i tradycyjna to dwa elementy, które powinny być uwzględniane w strategii każdej firmy handlowej. Ma na to wpływ zazębianie się tych kanałów sprzedaży: dzięki istnieniu sklepy tradycyjnego rośnie sprzedaż on-line, bo rośnie rozpoznawalność marki, gdy klienci mogą ją bliżej poznać. Z drugiej strony, część klientów (ok. 30 proc.) twierdzi, że kupuje w e-sklepie, bo w pobliżu nie działa tradycyjny sklep danej marki. Sprzedaż on-line jest zatem rozszrzeniem lub uzupełnieniem oferty sklepu tradycyjnego, nie zastępuje jej jednak w pełni. To daje szansę na rozwijanie centrów handlowych także w mniejszych miastach, na mniejszych rynkach.

Zdaniem analityków ważne jest, aby handel zrozumiał, że rosnące znaczenie sprzedaży on-line oznacza, że centra handlowe będą musiały przejść zmianę profilu z zakupowego na rozrywkowo-zakupowy. Będzie to coraz silniejszy trend. Jego znaczenie będzie zależało od kultury panujacej na poszczególnych rynkach. Oznacza to, że im dane społeczeństwo jest bardziej nastawione na spędzanie czasu poza domem, tym bardziej będzie istaniała potrzeb zapewnienia im szerokiej oferty rozrywkowej. Centra handlowe będą musiały rozwijać sferę food courtu i rozrywki.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane