Już co czwarty Polak sięga po produkty bez glutenu

Autor: pr, dlahandlu.pl 13 maja 2016 12:56

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research dla Tesco Polska, co czwarty Polak sięga po produkty bezglutenowe. Potwierdzają także dane sprzedażowe Tesco Polska.

Według raportu opublikowanego przez Research and Markets, możemy spodziewać się zwiększenia dynamiki wzrostu w najbliższych latach (prognozowany 5-letni roczny wskaźnik wzrostu na poziomie 9,8%).

19% Polaków korzystających z produktów bez glutenu, cukru lub laktozy robi to ze względów zdrowotnych, gdyż produkty te są niezbędną częścią ich diety. 55% badanych sięga po nie, ponieważ chce w ten sposób poprawić stan swojego zdrowia, a 25% urozmaica w ten sposób dietę, próbując nowych produktów. Wśród badanych, którzy nie korzystają z tego rodzaju produktów, 28% zastanawia się nad rezygnacją z żywności zawierającej gluten, cukier lub laktozę.

Pod koniec 2015 roku sieć Tesco poszerzyła swoją ofertę i obecnie na półkach ma blisko 1000 produktów bez glutenu, cukru, laktozy, dietetycznych i pochodzących z upraw ekologicznych. We wszystkich sklepach, należących do sieci Tesco Polska sprzedaż tych produktów w styczniu 2016 w stosunku do grudnia 2015 wzrosła o 25,21%. Jak wskazują badania, 74% respondentów kupuje tego rodzaju produkty w sklepach dużych sieci handlowych.

 - Dane sprzedażowe pozwalają wnioskować, że jest to trend który będzie wzrastać w kolejnych miesiącach - podkreśla Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.



Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Tesco Polska, w dniach 11 – 12 maja 2016 r. metodą indywidualnych wywiadów kwestionariuszowych online (CAWI) na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 800 Polaków.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane